Aanleg kunstgrasvelden & renovatie veld 5

18 december 2023 0:00

Op 10 november jl. heeft een eerste overleg plaatsgevonden m.b.t. de aanleg van 2 kunstgrasvelden en renovatie van het huidige veld 5. Aanwezig bij dit overleg waren een aantal vertegenwoordigers van StiBuNi alsmede een vertegenwoordiger van Buro R.I.E.T. (Ruimtelijke Inrichting En Techniek), dit buro is de adviseur van StiBuNi.

Op de huidige grasvelden 3 en 4 worden twee kunstgrasvelden aangelegd en zal veld 5 grondig worden gerenoveerd. Het is de bedoeling dat de werkzaamheden aanvangen in juni 2024 en uiterlijk september zijn afgerond.

Inmiddels is het vergunningen-traject gestart en verwachten wij in april goedkeuring te hebben. In de tussenliggende periode wordt een bouwbestek geschreven en bestektekeningen gemaakt. Op basis van genoemd bestek worden offertes aangevraagd en kan het werk worden aanbesteed.

Inmiddels heeft een bodemonderzoek plaatsgevonden en zijn op 8 december jl. sonderingen uitgevoerd, zie foto.

Beide nieuwe kunstgrasvelden worden voorzien van o.a. LED-verlichting, dugouts, inklapbare jeugddoelen en rondom afrastering. Op beide velden worden belijningen aangebracht in onderscheidende kleuren, dit i.v.m. het bespelen van de velden door pupillen, junioren en senioren teams.

Renovatie veld 5

Gelijktijdig met de aanleg van bovengenoemde kunstgrasvelden zal veld 5 worden gerenoveerd. De bedoeling is dat op dit veld één half veld + één kwart veld worden geprojecteerd; het halve veld kan desgewenst in twee kwart velden gedeeld worden waardoor in totaliteit drie kwart velden ontstaan. Op deze velden zullen pupillen-wedstrijden worden gespeeld. De huidige verlichting wordt verwijderd en zal niet worden vervangen.

De kosten van deze renovatie komen geheel voor rekening van SV Nieuwkoop. Buro R.I.E.T. zal binnen afzienbare tijd een kostenopgave hiervan maken. Aan de hand van de uit te voeren werkzaamheden zal bekeken worden welke werkzaamheden door vrijwilligers van onze club kunnen worden uitgevoerd. Hiermee hopen wij de kosten van de renovatie enigszins te beperken. T.z.t. zal een oproep worden gedaan aan vrijwilligers zich te melden voor bepaalde werkzaamheden!

Adri Balvert

20231208_103458.jpg