Kees Jansma gastspreker bij SV Nieuwkoop

12 maart 2015 23:15

De Businessclub SV Nieuwkoop heeft samen met de Stichting Vrienden van SV Nieuwkoop Kees Jansma uitgenodigd vrijdagavond 20 maart te vertellen over de diverse rollen die hij in de professionele voetbalwereld heeft vervuld.

Jansma was in het verleden de presentator van Studio Sport. Vanaf 2004 was hij een vertrouwd gezicht als perschef in het begeleidingsteam van het Nederlands elftal.

Kees kent de voetbalwereld van binnen en van buiten. Als verslaggever van de NOS was hij erbij toen het Nederlands elftal in 1988 Europees kampioen werd. Tijdens het laatste WK in Brazilië heeft hij de zegereeks onder Van Gaal van dichtbij meegemaakt.

Ook was hij jarenlang redacteur bij het toonaangevend voetbalmagazine Voetbal International. Op dit moment is hij iedere zondagochtend op televisie met zijn eigen (voetbal)programma ‘Aan tafel bij Kees’. Dat hij al jarenlang verbonden is aan de voetbalvereniging Alphense Boys, en daar erevoorzitter is, maakt het extra bijzonder dat hij te gast is bij SV Nieuwkoop.

Zijn professionele kijk op sportzaken, gecombineerd met een relativerende knipoog, maken hem tot een geliefd spreker en commentator. Ongetwijfeld zal hij boeiend kunnen vertellen over zijn samenwerking met Van Gaal, die tijdens het WK onmiskenbaar milder was in zijn  perscontacten. Maar ook zijn interviews met Rinus Michels zijn vaak herhaald, omdat in die  gesprekken deze ‘generaal’ ineens bleek te beschikken over typische voetbalhumor.

Kortom, een unieke gelegenheid om een insider te horen vertellen over de Nederlandse sportwereld.

Leden van de BC en de Vriendenclub zijn persoonlijk uitgenodigd om vanaf 20.00 uur aanwezig te zijn in de kantine.