[UPDATE] Onderhoud (gras)velden 13 juni van start

9 juni 2016 10:00

De start van de renovatie van het hoofdveld is een week uitgesteld naar maandag 13 juni. Lees het bericht verder>>

Stibuni (Stichting Buitensport Nieuwkoop), de stichting die de velden van SV Nieuwkoop beheert, heeft onlangs de aanbesteding van de aanleg van een nieuwe toplaag op ons hoofdveld gegund aan AnteaGroup.

Alle kleedkamers zijn vanaf maandag 6 juni gesloten wegens grote schoonmaak.

Nieuwe toplaag veld 1

Op maandag 13 juni begint  AnteaGroup met de werkzaamheden en levert het nieuwe kunstgrasveld uiterlijk vrijdagmiddag 1 juli weer op. Maar dan moet het wel droog zijn, want bij regen kunnen ze niet ‘lijmen’. Daarna kan er weer gewoon gebruik gemaakt worden van veld 1. Updates volgen op de site en Facebookpagina

Hek om dug-outs

Tevens worden de hekwerken naast en achter de verplaatste dug-outs, dusdanig aangepast dat alles weer één geheel vormt. De werkzaamheden vinden plaats via de parkeerterrein ingang van veld 2.

Kostenbesparing

De vrijwilligers van "Groen en Velden" van SV Nieuwkoop doen veel zelf. Het verplaatsen van de dug-outs, het verwijderen de doelen en het opengraven van drainageputten. Dat bespaart de vereniging veel geld.

Onderhoud grasvelden

Alle vier de grasvelden (2,3,4, en 5 ) liggen er ook vanaf maandag 6 juni uit. Je mag dan niet op de velden lopen, laat staan voetballen, omdat ze opnieuw, met name bij de doelen, worden ingezaaid. Later volgt dressen met zand, waarna de velden nog geëgaliseerd en een aantal keer belucht zullen worden. Daarna moet de natuur zijn best gaan doen.

Wanneer weer op de grasvelden?

SV Nieuwkoop streeft er naar om de grasvelden 2 en 5 per 13 augustus weer op te leveren, zodat daar de trainingen kunnen beginnen. Een week later, 20 augustus, zullen dan de grasvelden 3 en 4, compleet met lijnen, worden opgeleverd.

Namens Groen en Velden,

Ad van Lente