BC en Vrienden: nieuwe investering

De Businessclub (BC). Een club van rond de zestig sponsors die SV Nieuwkoop een warm hart toedragen. Rond 2003 ontstaat het idee om met (bij voorkeur) lokale bedrijven een actieve Businessclub in het leven de roepen. Vooral op initiatief van oud eerste elftalspeler Teun de Pater en nieuwbakken bestuurder Adri Balvert krijgt de club handen en voeten. Het doel van de BC is om de promotie van het voetbal in de breedst mogelijke zin te ondersteunen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van het organiseren van demonstratiewedstrijden. Zo haalt de BC oud-Oranje, oud- Feijenoord, oud-PSV en Lucky Ajax naar sportpark De Dulen. 4 Juli 2009 lukt het de BC zelfs om voor het eerst een betaaldvoetbalclub voor een oefenwedstrijd naar Nieuwkoop te lokken. In een aantrekkelijke partij verslaat RKC Waalwijk ons vlaggenschip met 12-1.

Maar de BC houdt zich ook met andere zaken bezig. Zo wordt het met de financiële steun van deze sponsors mogelijk om een moderne verlichting rond het hoofdveld aan te brengen. En er zijn meer voorbeelden. In eigen gelederen toont het gezelschap zich actief door met regelmaat interessante gastsprekers uit te nodigen. Zo geven Frans Korver, Hans van Breukelen, René van der Gijp (neef van voormalig oefenmeester Cor van der Gijp), Toon Gerbrands en Barry Hughes acte de présence voor een geïnteresseerd en meelevend publiek.

Naast de Businessclub kent SV Nieuwkoop al een fors aantal jaren een andere groep donateurs: De Vrienden van SV Nieuwkoop. Inmiddels is het aantal donateurs die zich in deze vriendenclub heeft verenigd opgelopen tot boven de 140. In de entree van de nieuwe kantine prijken hun naambordjes keurig in het gelid glimmend op het bord van De Vrienden van SV Nieuwkoop. Zowel de BC als de Vriendenclub maken het (financieel) mogelijk om extra te investeren  in de groei en bloei van SV Nieuwkoop.

Verjonging