SV Nieuwkoop na bizarre wedstrijd langs CVV Berkel

Mannen, 1, Groep 2 13

16 oktober 2014 20:00

Bos, M.J.A. van den

SV Nieuwkoop mocht gisteren in de tweede ronde van de beker in eigen huis aantreden tegen 3de klasse CVV Berkel. Een voor Nieuwkoop onbekende tegenstander. Maar een tegenstander die een klasse hoger uitkomt, dus een mooie graadmeter of Nieuwkoop daartegen opgewassen is. Ook al doet de uitslag het niet vermoeden, dat was Nieuwkoop zeker weten!

De oranjehemden van trainer Koos van Zoest begonnen scherp en goed aan de wedstrijd. Via aantrekkelijk combinatievoetbal wist Nieuwkoop de gasten zijn wil op te leggen. Nieuwkoop mistte helaas eerst nog een grote kans na een prachtige actie van Rutger Vossenberg die zich via een combinatie met Fabyan Daal geheel vrij voor de keeper zette.

Daarna was het echter wel raak. Weer was Vossenberg zijn tegenstander te vlug af en  legde de bal goed breed op de inkomende Hafid Ibrahimi die de 1-0 aantekende. Een kleine 10 minuten later was het wederom Hafid Ibrahimi die een goede aanval over veel schijven af wist te ronden. Deze aanval werd in de eigen 16 opgezet door de goed spelende Jeffrey Pieterse!

Een minuut later was het echter alweer 2-1. Zwak verdedigen van Nieuwkoop lag daaraan ten grondslag en een zekere factor geluk kwam er ook bij kijken. Een afgeslagen bal werd via via achter doelman Van Beek geschoten. Dit was tevens de ruststand.

Na rust hield Nieuwkoop sterk het veldoverwicht en wist het zichzelf diverse mooie kansen te creëren. Na 63 minuten stond het dan ook 4-1 voor Nieuwkoop na twee goals van wederom Hafid Ibrahimi. Eentje uit een corner en eentje uit een prachtige aanval opgezet door Fabyan Daal en Job Stolk. Berkel had de tweede helft tot de 75ste minuut helemaal niets in te brengen.

Maar toen raakte Nieuwkoop het spoor flink bijster. Er werd gewisseld aan de kant van Nieuwkoop waardoor wat onrust ontstond. Maar het waren voornamelijk grove persoonlijke fouten die de tegengoals inleidden. De 4-4 viel in de laatste seconde zodat het op penalty's aankwam in een wedstrijd waarin er voor Nieuwkoop helemaal niets aan de hand was. Het had de wedstrijd met ruime cijfers moeten winnen, maar dat telt niet in de sport…

De pingels werden wel beter genomen door Nieuwkoop. Harm Schilperoort, Jeffrey Pieterse, Ben Spanjaard en Jorrit Matzinger (de beslissende) schoten raak. De Berkel goalie keerde de inzet van Fabyan Daal. Twee Berkel strafschoppers schoten respectievelijk naast en hoog over. De laatste mogelijk vanwege de deplorabele kwaliteit van de stip op het hoofdveld.