Het Derde door naar de derde bekerronde!

Nieuwkoop 3

Gouda 8

Mannen, 3, Groep 7 08

18 oktober 2014 13:00

Schildmeijer, G.

De mannen van Nieuwkoop zaterdag 3 moesten afgelopen zaterdag weer aantreden, dit keer niet voor de competitie, maar nu stond de volgende ronde van de bekercompetitie op het programma. In de competitie hebben ze al nu 9 punten uit de eerste drie wedstrijden gepakt, daarom zijn de verwachtingen ook nu weer hooggestemd. De wedstrijd ging helaas van start zonder de geblesseerde Jasper, maar ook Glenn en Michiel waren afwezig. Gelukkig waren er twee invallers geregeld, Boy en Dennis.

Vanaf het eerste fluitsignaal was Nieuwkoop de dominerende ploeg, de bal werd achterin veel rondgespeeld op zoek naar de vrije man voorin. Nieuwkoop had moeite met het maken van goeie combinaties om de bal bij het doel van de tegenstander te krijgen. Helaas kwamen ze niet tot hele grote kansen. Totdat Jelle de combinatie aangaat met Joey, Jelle kaatst de bal terug op Joey, Joey geeft de bal diep en zet Jelle 1 op 1 met de keeper van Gouda. 1-0, Jelle schiet feilloos binnen. Jelle scoort zelfs de 2-0 op ongeveer dezelfde manier, maar de grensrechter vlagt voor buitenspel. De scheids vertrouwde vol op zijn grens, helaas werd Nieuwkoop op deze manier een goal door de mond geboord.  Vlak voor rust komt de bal na een voorzet bij de Boy terecht, het enige dat hij hoeft de toen is de bal een poeier geven, via de benen van de tegenstander schuift ie erin. Gouda kreeg ook een aantal goeie kansen, maar keeper Nico hielt knap zijn doel leeg.

Na de rust voetbalt Nieuwkoop rustig door, de bal wordt weer veel rondgespeeld op zoek naar gaten in de verdediging van Gouda. Die ontstaan ook, nadat Kaj van achterin mee is opgekomen word Boy op randje 16 aangespeelt, hij legt breed op Kevin, Kevin geeft een lage voorzet op Kaj die hem voor leeg doel in kan schuiven. En zo staat Nieuwkoop op 3-0 voorsprong.
Doordat de verdediging van Nieuwkoop stond te slapen kwam Gouda even terug in de wedstrijd, doordat ze de 3-1 scoorden. Maar Nieuwkoop liet zich niet kennen, Kevin zette de 4-1 op het scorebord en ook Joey voerde de score op, 5-1. Nieuwkoop leunde daarna iets te ver achterover, doordat Kaj op de bal ging staan kwam de spits van Gouda 1 op 1 met Nico en helaas moest hij de tweede tegentreffer uit zijn doel vissen.

Na het laatste fluitsignaal was iedereen blij dat het voorbij was en Nieuwkoop is weer een ronde verder in de beker. En de blijdschap was natuurlijk groot, omdat de derde  helft ook weer kon beginnen.
Iedereen weer bedankt die is gekomen om ons aan te moedigen! Zaterdag 1 november spelen we weer een thuiswedstrijd voor de competitie tegen Zevenhoven 5 om 13:00 op sportpark De Dulen. Hopelijk kunnen we jullie support dan weer verwachten!