Nieuwkoop eenvoudig langs SVOW

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

1 november 2014 15:00

Bot, N.T.J.

Nieuwkoop heeft afgelopen zaterdag een eenvoudige overwinning behaald tegen de hekkensluiter SVOW uit Oude Wetering. De hele wedstrijd was het één richtingsverkeer richting de goal van SVOW. De teller van de oranjehemden bleef uiteindelijk steken op zeven doelpunten met als eindstand 7-1.

Nieuwkoop kwam vanaf het eerste fluitsignaal sterk uit de startblokken. Binnen negen minuten hadden de zij al drie maal het net gevonden. De 1-0 was een fraaie treffer van Kooijman die de bal over de uitgekomen keeper heen legde. Direct daarna was Kooijman weer trefzeker. Aan de linkerkant van de zestienmeter draaide Kooijman weg van zijn tegenstander en kon hij de bal in het doel schuiven. De 3-0 kwam van de voet van Rutger Vossenberg, die met een strak schot de keeper kon verrassen in de lange hoek.

Na de openingsfase ging de ‘Nieuwkoopse storm’ liggen en duurde het even voordat de vierde treffer werd gemaakt. Nieuwkoop kreeg hier wel de kansen voor, met name bij dode spelmomenten, maar ging hier onzorgvuldig mee om. In de slotfase van de eerste helft werd de 4-0 aangetekend door Thijs van der Zon. Een hoge bal vanuit het middenveld werd met het hoofd van richting veranderd door Van der Zon, waardoor de keeper volledig mistastte. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee lag de vijfde treffer van Nieuwkoop er snel in. Dit keer van het Jos van der Hoorn die trefzeker was met een kopbal vanuit een corner. Hoewel Nieuwkoop continu op de helft van de tegenstander aan het voetballen was, lukte het SVOW om er sporadisch uit te komen. Dit leidde halverwege de tweede helft tot een treffer voor de ploeg uit Oude Wetering. Door onoplettendheid achterin bij Nieuwkoop kon een vrije bal worden binnengeschoven in de korte hoek, 5-1.

Het slot offensief was voor de invallers aan Nieuwkoopse kant. De 6-1 werd gemaakt door Job Stolk uit een lage voorzet van Ilias Alla. Daarna was het Ilias zelf, die met een schot via de binnenkant van de paal trefzeker was. Hiermee werd de eindstand van 7-1 op het scorebord gezet.

Met de overwinning op SVOW doet Nieuwkoop wat het moet doen en is hiermee drie punten ingelopen op koploper Nita, omdat zij een nederlaag hebben geleden tegen Hertha. Volgende week staat Roda '23 voor Nieuwkoop op het programma.