Nieuwkoop 3 (zat) zet zegereeks voort

Mannen zaterdag, 3, 7e klasse 05

1 november 2014 13:00

Koenders, D.

Het is zaterdag 1 november als Nieuwkoop – Zevenhoven op het programma staat. Een bekende tegenstander, waarvan in de beker al eerder gewonnen is.

Na een tijdje gerommeld te hebben met wat blessures was het sterren ensemble van René en Evert vandaag eindelijk wedstrijdfit. Alleen aanvaller Jari ontbrak nog vandaag.

De eerste twintig minuten waren duidelijk voor Nieuwkoop. Nieuwkoop had het balbezit, speelde goed samen  en creëerde hierdoor veel kansen. Heel veel kansen maar kon deze helaas niet verzilveren en gaf Zevenhoven hierdoor kans het spel langzaam over te nemen.

Want als je ze zelf niet maakt, is het vaak wachten op een tegentreffer. Ook nu was dit bijna het geval, maar gelukkig kwam Nico goed uit en zo stond hij wederom geweldig te keepen.

Uiteindelijk was het Sven die vlak voor rust liet zien dat we toch ook vandaag weer konden scoren. Ter hoogte van de 16 meter plaatse Sven de bal mooi in de linkerhoek van het doel.

Door deze goal en de vele kansen die Nieuwkoop had was het team bewust dat het de tweede helft de wedstrijd snel kon én moest beslissen. De 2-0 kwam vrij snel na rust. Er werd een lange bal gespeeld op Roy, die voorin goed vrijstond en de bal beheerst inschoot.  Deze goal leidde even tot onrust op en naast het veld, doordat er gevlagd werd voor buitenspel. De scheidsrechter bleef echter bij zijn besluit en keurde de goal goed.

De betere ploeg, een voorsprong, kwestie van afmaken dus, is wat er door de hoofden van de spelers ging. En dit gebeurde, door een mooie goal van Glenn en het harde werken van Jelle werd de voorsprong uitgebreid naar 4-0.

Sven die eerder al zelf had gescoord speelde een sterke wedstrijd en verzorgde 2 assists  op Kevin en Jelle, die zij keurig afmaakten, wat zorgde voor een score van 6-0. Tevens ook de eindstand van deze wedstrijd.

Dit betekent wederom een zege voor Nieuwkoop 3 dat momenteel de koppositie bezet in de competitie en nog actief  is in de beker. Het spel is vaak goed en de sfeer misschien nog wel beter. Dit was wel weer te merken tijdens een leuke derde helft die nog lang duurde.

Namens het team weer een dank aan onze supporters die er weer in een leuk aantal aanwezig waren.

Volgende week wacht de wedstrijd tegen Woubrugge. Dit belooft een pittige wedstrijd te worden, dus zal er tijdens de training deze week een tandje bij moeten worden gezet.