Nieuwkoop rekent makkelijk af met Roda '23

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

8 november 2014 14:30

Torres Mendoza, J.I.

SV Nieuwkoop mocht afgelopen zaterdag in Amstelveen aantreden tegen Roda '23. Deze ploeg had 6 punten verzamelt en mocht geen problemen op gaan leveren voor SV Nieuwkoop.

Trainer van Zoest had voorafgaand aan de wedstrijd echter wel gewaarschuwd dat er scherp gestart moest worden en Nieuwkoop energie in de wedstrijd moest leggen.

In de eerste helft leek de boodschap echter niet helemaal goed doorgedrongen tot de oranjehemden. Weliswaar was Nieuwkoop heer en meester echter het creëerde niet heel veel kansen. De kansen die het zichzelf wel wist te creëren werd slordig mee omgegaan.

Illias Alla die zich na een mooie actie vrijspeelde en over de achterlijn richting het doel van Roda trok vergat het overzicht te bewaren en in plaats van de vrije Job Stolk de goal te laten maken schoot hij op de keeper. Het was Jack Vork die vlak voor rust de ban brak met een bekeken afstandsschot van twintig meter. Vork lepelde de bal lekker over de keeper. We kunnen kort zijn, het absolute hoogtepunt was de terugkeer van Chris Daal in het elftal van Van Zoest.

De tweede helft begon met direct drie wissels aan Nieuwkoop zijde. Een minuut of vijf na rust verdubbelde Nieuwkoop de score. Harm Schilperoort wist een vrije trap van Jack Vork binnen te schieten. Een van deze wissels besliste vrij snel daarna de wedstrijd.

Een mooie individuele actie van Hafid Ibrahimi zorgde er namelijk voor dat Job Stolk vrij voor de goal aangespeeld werd. Stolk schoot goed binnen. De 0-4 was een wonderschone. Een vrije trap van wederom Vork belandde bij de tweede paal waar Harm goed het overzicht bewaarde en de bal terugkopte op Jos van der Hoorn. Met een subtiele hakbal verraste Jos daarna de keeper.

De 5-0 kwam van de voet van Hafid die een rebound goed binnenschoot. Rutger Vossenberg maakte het halve dozijn vol door alert een snel genomen vrije trap te onderscheppen en vervolgens rondde hij koelbloedig af.

Komend weekend gaat Nieuwkoop proberen de volgende ronde in de beker te bereiken. De week erna wacht KDO uit voor de competitie.