D2 vindt sleutel naar succes

Nieuwkoop JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

15 november 2014 11:15

Het was even spannend zaterdagochtend. Zou het wel doorgaan of toch niet? Bij Floreant mochten we op het kunstgras. Dus gingen we met goede moed richting Boskoop.

Helaas had onze teamleider een belangrijke andere afspraak. Dus voor de trainer/coach was het een drukke ochtend. Pasjes meenemen, melden, sleutel ophalen, ballen en de waterzak niet vergeten.

De eerste sleutel hadden we binnen. We konden naar kleedkamer 15. Snel omkleden, want we waren al laat. De wedstrijd voor ons liep wat uit, dus konden we weer terug om een uitgebreider wedstrijdbespreking te houden. Quinten en Bram uit de E1 schoven ook aan, zodat we ze ook meteen konden betrekken.

Lisa was nog geblesseerd, Miquel mocht zich gaan bewijzen bij de D1 en verder hadden we 4 spelers die maar 1x hadden getraind en één vermoedelijk geblesseerde speler. We hadden dus wat back-up nodig en meteen een mooie ervaring voor de E1 spelers.

We begonnen weer sterk. Onze achterhoede topper doorschuiven was duidelijk de vernieuwde sleutel tot ons succes. De posities werden goed bezet. Er ontstaat meer balans in het team. De veldbezetting is duidelijk beter.

Ook onze nieuwe voorstopper brengt wat meer rust in de achterhoede. Helaas viel hij enigszins verwacht naar een kwartiertje geblesseerd uit. Gelukkig hadden we nog een zeer sterk voetballende reserve die deze plek ook weer kon invullen.

De eerste helft kwam de tegenstander amper aan de bal en was er weer het overwicht als bij de voorgaande wedstrijd. Waar we vorige week vergaten te scoren, was het nu gelukkig wel raak. Een hele mooie combinatie leidde tot een prima vrijgespeelde Melvin, die prima de trekker overhaalde. Daarna was het Thijs die met een afstandschot de bal in het doel werkte.

Je zag helaas de krachten van ons middenveld wegvloeien. Dat was de kans voor de tegenstander om te laten zien wat hij kon. De middenvelder ging er vol voor en waar we eerder alle aanvallen konden afslaan, was het nu duidelijk. Floreant die het spel maakte.

Met een behendige snelle spits als aanspeelpunt was het voor ons onhoudbaar. Of dachten we misschien stiekem dat we er al waren en spaarden wij onze krachten? Helaas leidde het tot een 2-2 stand.

Dan maar iets opportunistisch dacht onze achterhoede. De lange bal naar voren was het credo. Hiermee het middenveld overslaand en dat werd meteen de sleutel tot het laatste resultaat.

Melvin werd prima de diepte ingestuurd en bracht wijselijk in één keer de bal langs de uitgekomen keeper: 2-3.

We hadden verdiend gewonnen en namen de punten mee naar Nieuwkoop, maar helaas ook de kleedkamersleutel. Dat werd een extra ritje Boskoop voor de trainer. Patrick ben je er alsjeblieft volgende week weer?.

Quinten en Bram dank voor jullie inbreng vandaag. Jullie hebben het prima gedaan en voor de rest van het team een prima prestatie!

Lekker trainen van de week en dan weer tegen het sterke Alphense Boys D5. Volgens mij hebben we daar tegen nog wat goed te maken.

Egon