Aad leidt D3 naar overwinning in Zwammerdam

Nieuwkoop JO13-3JM

D-pupillen zaterdag, D3, 5e klasse 09

20 december 2014 9:00

Vandaag stond de laatste competitiewedstrijd van dit jaar op het programma. 's Morgens vroeg uit naar Zwammerdam om daar te spelen tegen de D1. Om 8.15 uur vertrokken we met 12 spelers. Melle was alvast op vakantie gegaan en Jim was ziek. Ook was er voor deze wedstrijd een gelegenheidscoach aangesteld en een vervangend leider. Als dit maar goed gaat vandaag?

De wind waaide hard over het veld maar de eerste helft was dit geen probleem. Wij hadden hem mee. Al snel kregen we wat kansen, maar Zwammerdam beschikte over een geweldige keeper. Hij was rustig en beschikte over een verre trap. Ook de spitsen, twee dames van Zwammerdam, waren razendsnel en onze verdediging had hier zijn handen vol aan.

Gelukkig waren de mannen met de juiste mentaliteit aan de wedstrijd begonnen en ontstond er een mooi voetbalgevecht. Kansen voor beide doelen, maar langzaam kwam er wat overwicht van Nieuwkoop. Het werd 0-1 voor ons en dit was verdiend.

Helaas voor ons werd het snel 1-1 door een snelle uitbraak van Zwammerdam. Er was nog even te spelen in de eerste helft dus nog even aanzetten met zijn allen. Rayen gaf de bal prima af op Pepijn en riep daarbij gelijk “draaien en schieten!”. En dat deed hij.  De bal verdween keurig in de goal: 1-2 voor. Dat was verdiend.

In de rust werd de boel omgezet van 4-3-3 naar 5-3-2. Dit was nodig gezien de snelheid voorin bij de tegenstander en de harde wind. De verdedigers Steijn, Jaap, Robin, Jochem en Bram hadden hun handen vol in de tweede helft. Maar iedereen knokte voor elke meter. In het midden deden Pepijn, Ayoub en Thijs afgewisseld met Erik hun best. Voorin kreeg Rayen twee geweldige kansen, maar helaas, hij vergat het laatste zetje te geven.

Ook een pegel van Thijs spatte op de paal uiteen. Ook een bal van erik werd van de lijn gehaald. Ook Kay deed van zich spreken met een paar mooie voorzetten, maar we moesten lang wachten op de 3-1.

Die viel gelukkig wel en dit was dik verdiend. Ook Jens keepte een prima partij, maar in de laatste minuut moest hij toch nog een bal uit het net halen. 2-3. Dit was ook de eindstand van de wedstrijd.

Prima gedaan mannen! Na afloop werd dit door de meegereisde supporters nog even gevierd met een heerlijke kop koffie. Aad, namens de spelers van de D3, bedankt voor het coachen.