Nieuwkoop uit de beker na penalty’s

Ster, de 1 (zon)

Nieuwkoop 1

Mannen, 1, Groep 2 03

15 november 2014 14:30

Gieles, I.P.

Even was het nog de vraag of de wedstrijd doorgang kon vinden. Ondanks dat de bal nauwelijks kon rollen keurde de scheidsrechter het veld goed.

In beginfase was het gelijk duidelijk dat het voor beide teams lastig was om op het natte veld de bal rond te laten gaan. In de gelijkopgaande wedstrijd nam Ster halverwege de eerste helft de leiding. De bal werd netjes in de hoek geplaatst achter Chris van de Zwet.

Niet snel daarna kopte Harm Schilperoort een perfect genomen vrije trap van Jeffrey Pietersen Nieuwkoop langszij.

Ook in de tweede helft was er geen duidelijk overwicht aan een van beide teams toe te
kennen. Het kwam neer op veel strijd en duelkracht.

Tien minuten voor tijd zette Roland Kooijman door een steekpass Hafid Ibrahimi vrij voor de keeper. Die maakte dit buitenkansje mooi af door hem in de verre hoek te schuiven.

Niets leek Nieuwkoop meer in de weg te staan om de volgende ronde in beker te bereiken. Totdat de bal in een kluts in de zestien meter voor de voeten van een speler van Ster kwam te liggen. Die kon vrij kon inschieten.

Weer moesten penalty’s de winnaar bepalen. Na het nemen van vijf penalty’s stond het nog steeds gelijk. Alleen Ben Spanjaard miste.

Bij een stand van 6-6 schoot Fabian Daal over, waarna Ster de winnende penalty maakte. Nieuwkoop ging strijdend ten onder. Het witte uit tenue was veranderd in een zwart pak. Nieuwkoop kan zich nu volledig op de competitie richten. Volgende week speelt het uit bij KDO.