Generale repetitie of zakelijke overwinning van Ter Leede?

Nieuwkoop JO15-1JM

Ter Leede C1

C-junioren zaterdag, C1, 1e klasse 07

22 november 2014 11:15

Nijhuis, A.J.

De meeste sprookjes willen onze kinderen iets leren. Roodkapje leert ze dat ze beter niet met de boze wolf in zee kunnen gaan. Sneeuwwitje leert dat ze na de wedstrijd beter een patatje kunnen bestellen, want van een appel ga je 100 jaar slapen. Het sprookje van de C1 vandaag zou een lastige kunnen worden.

Een zwarte bladzijde hing in de lucht. De naam Ter Leede roept al associaties op en de plaats op de ranglijst van de bezoekende 1e klasse ploeg boezemt ontzag in.

De ouverture kwam dan ook langs de lijn van Nieuwkoop-zijde wat mat over. Ter Leede was van plan vol-der-op te spelen, snel een beslissing te forceren en zette flink druk. Het was niet zo dat Nieuwkoop nou niet fel genoeg was. Onze spelers hadden simpelweg hun handenvol aan de directe tegenstander en speelden geconcentreerd om het zo foutloos mogelijk uit te voeren. Dat ging in zijn geheel niet onverdienstelijk. Het ontbrak soms net aan dat beetje overzicht of opportunisme in de opbouw, maar ook dat zal de verdienste van Ter Leede zijn geweest.

De eerste helft leverde de ploeg uit Sassenheim drie doelpunten op. De 3e was er eentje om in te lijsten met een gouden randje. Nieuwkoop had een paar kansen. Had het geluk wat meer aan de thuiszijde geweest vandaag dan was het wellicht 1-2 bij rust en dus een andere wedstrijd. Helaas Sinterklaas, of op zijn Nieuwkoops: "As in nog steeds verbrandde turf".

De 2e helft hielden de ploegen elkaar in evenwicht. Ter Leede had het beste van het spel maar was niet meer gevaarlijk en speelde zakelijk de wedstrijd uit. Er werd hard gewerkt door onze mannen. Een enkele keer kwam Nieuwkoop er nog goed uit echter konden er geen uitgespeelde kansen meer genoteerd worden.

Aankomende weken speelt de C1 tegen directe concurrenten Meerburg en ARC. Laat de nette uitslag van vandaag een goede generale zijn voor deze belangrijke potten. Er zijn zes dure punten te behalen en ik denk dat het team dit zelf in hand gaat hebben.

Wil Nieuwkoop C1 onderin eindigen of kiest het team ervoor zich te handhaven in de 1e klasse, ook voor volgend seizoen? De druk is natuurlijk enorm maar we gaan het meemaken. In elk geval succes gewenst mannen!