F1 wint makkelijk van Kagia

Nieuwkoop JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 4

22 november 2014 9:00

We verzamelen vroeg bij de club om naar Kagia in Lisserbroek te gaan. We krijgen bij aankomst een formulier met alle regels omtrent sportief voetbal. Niet dat wij dat nodig hebben, maar wel leuk dat Kagia daar serieus mee om gaat.
Na een warming up nemen onze mannen hun posities in en de wedstrijd start. We spelen de bal rond en bouwen een aanval op. Door slordig passen kan Kagia simpel onderscheppen en de tegenaanval inzetten. Melvin, Luca en Jaimy verdedigen goed en houden de aanval af. Het spel gaat heen en weer.

We creëren kansen maar het lukt niet om te scoren. Kagia vecht terug en bied behoorlijk weerstand. Na goed samenspel komt Abdul voor de goal en knalt hem erin: 0-1.
Aan beide kanten is voetballen een beetje rommelig zodat er veel balverlies is. Er volgen nog een aantal kansen en na een paar minuten haalt Senne uit met zijn linkerbeen: 0-2.

Kagia valt ook aan maar keeper Sven komt goed in actie en pakt de bal.

Rust.
Tweede helft gaan we beter voetballen. Aannemen, passen, vrijlopen en omschakelen gaat sneller. Dat resulteert al gauw in een mooie goal van Jaimy: 0-3.

De volgende treffer zet Luca op zijn naam. Na goed samenspel zet hij de keeper op het verkeerde been en schuift hem rustig in: 0-4.

Tristan en Youssef werken goed mee en krijgen beiden mooie kansen om te scoren, maar schieten net naast en op de paal.

De F1 zet veel druk naar voren. Abdul gaat twee man voorbij en schiet de 0-5 erin. We tikken de bal rond en na een snelle loopactie tikt Senne de 0-6 in het doel.

Gretig naar meer worden de ruimtes groter. Kagia onderschept de bal en maakt slim gebruik van de omschakeling. Ze komen voor onze doel en schieten de tegentreffer in 1-6.

Paar seconden later fluit de scheidsrechter af.