Nieuwkoop wint van hekkensluiter KDO

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

22 november 2014 14:00

Douwes, H.

Nieuwkoop heeft haar uitwedstrijd tegen KDO, hekkensluiter in de 4e klasse C, winnend afgesloten. In een moeizame wedstrijd kon Nieuwkoop uiteindelijk uitlopen tot een 0-4 overwinning.

De oranjehemden startten matig en ongeïnspireerd aan de wedstrijd. Er was weinig beweging en veel onzorgvuldigheid in balbezit. De grasmat van de club uit De Kwakel was in een slechte conditie, maar dit mag geen excuus zijn.

Pas na een half uur spelen kwam Nieuwkoop op voorsprong. Uit een indraaiende hoekschop van Jeffrey Pieterse kon Twan Bakker de bal binnen koppen. Vijf minuten voor rust viel de 0-2. Twan Bakker gaf een steekbal op de doorgelopen Harm Schilperoort, die de bal in de verre hoek wist te schuiven.

Vlak voor rust moest Nieuwkoop een rode kaart incasseren. Na een duel op de achterlijn van KDO kreeg Hafid Ibrahimi een duw waardoor hij tegen de boarding aan knalde. Uit reactie ging hij achter de verdediger van KDO aan. Hiervoor ontving hij de rode kaart van de scheidsrechter, die zelf ook aangaf de situatie niet goed gezien te hebben.

Met tien man begon Nieuwkoop aan de tweede helft. Al snel werd de 0-3 gemaakt door opnieuw Twan Bakker. Bakker kon vanaf de linkerkant de zestien meter binnen snijden en de bal in de verre hoek plaatsen. Ondanks dat Nieuwkoop met tien man speelde, kon KDO weinig gevaar stichten in de achterhoede van de oranjehemden. Het was Nieuwkoop die druk kon houden op KDO, en dat leidde tot een vierde treffer voor Nieuwkoop. Een goede diepte bal van Jeffrey Pieterse werd door Twan Bakker klaargelegd voor Rutger Vossenberg, die de bal door het midden van het doel binnen schoot.

In de slotfase kreeg Nieuwkoop nog een aantal kansen om de score te vergroten, maar hier werd onzorgvuldig mee omgegaan. Eindstand: 0-4.

Volgende week staat de topper tegen OSV Nita op het programma. Nita is koploper in de 4e klasse C met 27 punten en Nieuwkoop volgt met 1 punt achterstand. In deze strijd om de koppositie kan het eerste elftal alle steun gebruiken, dus kom volgende week allen kijken op Sportpark de Dulen. Aftrap is om 15.00 uur.