D2 boekt vooruitgang tegen Alphense Boys

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

22 november 2014 9:00

Verduyn, J.

Egon zat afgelopen donderdag met zijn handen in het haar. Jesper van Zoest had zijn pols gebroken tijdens de training afgelopen dinsdag. Lucas had last van zijn hiel, Miquel van zijn knie. Lisa is herstellende van een blessure en Jimmy was ziek.

Op deze manier heb je er zaterdag geen elf. Gelukkig waren Levi en Ralf bereid om zaterdag mee te doen. In het begin van de wedstrijd kregen we behoorlijk wat kansen. Het kon dan ook niet uitblijven dat wij (!) het eerste doelpunt maakte.

Een prima combinatie en afgemaakt door onze inhuurkracht Levi. Tijdens de eerste helft hebben wij zeker nog vier kansen gehad maar helaas hadden wij het geluk niet aan onze zijde.

Ook aan het begin van de tweede helft stonden wij weer goed. Het werd dus tijd voor de tegenstander om iets te gaan forceren. Ze probeerden het eerst met een lange bal en later schoven ze een speler door.

Het gaf ons voorin meer ruimte, maar de druk op ons doel werd te groot en was het wachten op een tegendoelpunt. Dit gebeurde dan ook.

Vijf minuten later was het Jimmy die de corner er in één keer indraaide, zodat wij weer op voorsprong kwamen.

Er stond nog maar acht minuten op de klok. Zou het dan echt gaan gebeuren? Zouden wij hier vandaag de winst pakken? Helaas, het was binnen drie minuten weer gelijk.

Op zich weer een prima gespeelde wedstrijd, maar de winst was ons niet gegund. Toch zijn we weer flink vooruit gegaan. Waar we een paar weken geleden nog kansloos met 0-4 verloren van Alphense Boys, waren wij het vandaag die het spel maakten.

Jongens, een groot compliment. Levi en Ralf nog bedankt!