D3: In de rust was het een gezellige boel

Nieuwkoop JO13-3JM

D-pupillen zaterdag, D3, 5e klasse 09

22 november 2014 11:30

Om kwart voor elf vertrokken we richting Alphen a/d Rijn. De trainer ging rechtstreeks en de leidster kwam iets later. Sinterklaas kwam immers naar Nieuwkoop en ook daar moest even bij stil gestaan worden.

Met 13 fitte spelers gingen we beginnen aan deze wedstrijd. Bram was wel mee maar hij mag nog niet voetballen van de arts. Zijn arm zit in het gips, wel in een de mooie clubkleuren van SV Nieuwkoop.

Zodoende hadden we een kleine omzetting in het team. Maar dit hoefde geen problemen te geven. De vele supporters namen plaats in de zon en de wedstrijd begon. Het spel golfde op en neer en er waren wat kleine kansen voor beide doelen. Het was Alphense Boys wat de score opende. 1-0. Even later werd het zelfs 2-0 en dit was echt niet nodig. Maar we hadden nog even voor het rust werd. Er volgde een mooie aanval en alle supporters stonden al te juichen. Helaas voor ons ging de bal rakelings langs de paal.Het bleef 2-0 tot de rust.

In de rust was het een gezellige boel met de vele supporters. Dit is ook wel te zien op de foto. Wat de leidster hier vertelt blijft maar onder ons. Nu weer verder over de wedstrijd.

In de tweede helft moest het dan maar gebeuren. Druk zetten en feller op de bal jagen met zijn allen. Voorzichtig ging dit gebeuren maar het leverde nog geen kansen op. Ook Alphense Boys kreeg geen kans of toch wel. Uit het niets viel de 3-0. Was de wedstrijd nu gespeeld? Uit een corner maakte Nieuwkoop 3-1 om vervolgens uit een vrije trap nog een grote kans te krijgen. Helaas dit leverde geen goal meer op. Eindstand 3-1 voor Alphense Boys.