Nieuwkoop doet zichzelf tekort met 0-0 tegen NiTA

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

29 november 2014 15:00

Maurits, M.

Dit weekend stond de tweede topper op het programma, nu tegen NiTA uit Nieuwer Ter Aa. Deze ploeg stond samen met Woubrugge 1 punt voor op de ploeg van Koos van Zoest. De afgelopen weken heeft Nieuwkoop in oefenwedstrijden tegen hoger spelende tegenstanders goede resultaten neergezet wat gepaard ging met goed voetbal. Vandaag zou de ploeg dit in de competitie in de praktijk moeten brengen.

Nieuwkoop ging fel van start en zette de tegenstander direct onder druk. Dit leidde de eerste helft tot enkele kleine kansen. Chris Daal was tot twee keer toe dichtbij de openingstreffer en Twan Bakker kopte een bal net over. Nieuwkoop had wel het overwicht in het veld, maar tot echt grote kansen kwam de ploeg de eerste helft nog niet. NiTA etaleerde in de eerste helft ook over een prima ploeg te beschikken. Met name in de voorhoede heeft de ploeg extra klasse met hun handige buitenspelers. Topscorer Hoogveldt wist zich in de eerste helft één kansje te creëren echter deze schoot hij voorlangs. Helaas had de scheidsrechter zichzelf voorgenomen de wedstrijd erg kort te houden, want veel prima duels werden omgezet in vrije trappen. Dit kwam het tempo in de wedstrijd niet ten goede.

In de tweede helft ging Nieuwkoop door waar het de eerste helft mee gestart was. NiTA onder druk houden en proberen via de zijkanten kansen te creëren. Dit lukte in de tweede helft mondjesmaat. Direct na rust kreeg Twan Bakker een grote kans. Goed druk zetten door Bakker en Alla leverde Bakker een vrije doortocht op naar de NiTA goalie. Echter zijn schot met rechts werd gekeerd door de keeper.

De wedstrijd ontwikkelde zich steeds meer tot een open strijd waarbij beide ploegen de aanval zochten. Het bleef Nieuwkoop wat de grootste kansen kreeg. Thijs van Zon kreeg de volgende grote. Een verkeerde uittrap van de keeper van NiTA belandde plots in zijn voeten, echter zijn aanname was niet goed genoeg waardoor hij teveel tijd nodig had om de bal in het halflege doel te schuiven. De volgende grote kans was wederom voor Van Zon. Hij pikte de afvallende bal prima op zijn borst op en kon geheel vrij van 13 meter op de goal schieten. Echter schoot hij met zijn chocoladebeen naast.

Vlak voor tijd leek Nieuwkoop alsnog de winnende treffer binnen te werken. Een scrimmage uit een corner voor de goal van NiTA leverde veel spannende momenten op alleen niemand kon de bal het beslissende tikje over de doellijn geven. De schoten van achtereenvolgens Schilperoort, Bakker en Daal konden allemaal geblokt worden.

Zo eindigde een spannende wedstrijd in 0-0 en schoot Nieuwkoop niet heel veel op met dit gelijkspel. Nog twee wedstrijden voor de winterstop en deze moeten allebei gewonnen gaan worden.

Aanstaande zaterdag reist Nieuwkoop af naar buurman Aarlanderveen. Wij hopen dat jullie massaal deze derby bij zullen wonen en zien jullie graag zaterdag in Aarlanderveen.