Krappe winst van D3 tegen ARC

D-pupillen zaterdag, D3, 5e klasse 09

6 december 2014 11:15

Sinnige, R.

Twee penalty’s. Een spannende wedstrijd. Twee afgekeurde doelpunten. Naar wie zijn de punten gegaan?

De wedstrijden van SV Nieuwkoop D3 staan bekend om spektakel. Nou dat kreeg het publiek vandaag. De zon scheen lekker en we speelden op veld 1. “Hier gaat het gebeuren vandaag”, hoorde je iedereen zeggen.

We begonnen lekker aan de wedstrijd in ons 4-4-2 systeem. Maar kwamen er wel achter dat deze tegenstander, die lager stond op de ranglijst, hier niet heen was gekomen om te verdedigen. Al snel stonden we onder druk en hadden we moeite hier onder uit te komen.

De eerste kansen waren echt voor ARC, maar onze tweede keeper Jaap hield zijn doel schoon. Toen kwamen er wat kansen voor de D3 maar de scherpte ontbrak nog. Er waren een paar mooie aanvallen te zien geweest toen het opeens raak was: 1-0 voor Nieuwkoop.

Toen was het de beurt aan ARC. Zij maakten 1-1 en op slag van rust werd het nog 1-2 ook.

In de rust werd de boel omgezet naar 4-3-3 en werd er duidelijk gemaakt dat er strijd moest worden geleverd. Dit gebeurde dan ook en Nieuwkoop begon gretig aan de tweede helft. Al snel kregen we een penalty en deze werd binnen geschoten: 2-2.

Daarna opnieuw kansen en het werd 3-2 voor Nieuwkoop. Vervolgens weer juichen: 4-2, maar helaas buitenspel dus afgekeurd. Uit een gevaarlijke counter maakte ARC 3-3. Helaas afgekeurd. Buitenspel!

Het bleef dus 3-2. SV Nieuwkoop zette aan om de wedstrijd te beslissen. Er werd een speler gehaakt in de 16 meter, dus wederom penalty. Die werd helaas hard op de paal geschoten. Het bleef nog spannend tot het eind, maar gelukkig bleef het 3-2.

Knap gedaan mannen!