Woubrugge Winterkampioen Nieuwkoop niet

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

13 december 2014 15:00

Kortekaas, P.P

Voorafgaand aan de wedstrijd hadden beide ploegen evenveel punten en deelden ze de eerste plaats. Een mooi affiche waarbij Nieuwkoop nog ongeslagen was.

In de eerste minuten had Nieuwkoop het betere van het spel, waarbij Woubrugge op de counter loerde. Het scherpe begin van Nieuwkoop resulteerde in een fout in de verdediging van Woubrugge. Job Stolk onderschepte de bal waarna hij de één-twee aanging met Twan Bakker en vrij voor de keeper de bal voor het inschieten had. Maar hij wist met deze buitenkans geen raad en zag zijn medespeler IIlias Alla over het hoofd.

Nieuwkoop bleef de druk opvoeren op de verdediging en bijna was opnieuw Job Stolk dicht bij een doelpunt. Dit keer stond een verdediger op de doellijn in de weg.

Woubrugge had in het eerste kwartier weinig te vertellen, totdat ze voor de eerste keer een corner mochten nemen. Deze werd feilloos ingekopt. Een forse tegenvaller die Nieuwkoop niet meer te boven zou komen.

Niet snel na de 0-1 stond de 0-2 op het scorebord. Een lange bal werd niet goed ingeschat door Joris Verweij en Rodney van Beek. De linkerspits van Woubrugge wist wel raad met dit buitenkansje.

In de tweede helft probeerde Nieuwkoop alles op alles te zetten om nog een goed resultaat te behalen. Ondanks enkele kansen voor Twan Bakker en Rutger Vossenberg hield Woubrugge het doel schoon. Woubrugge bleef daarentegen gevaarlijk in de counter. Tien minuten voor tijd werd alle spanning uit de wedstrijd genomen. Een diepe bal zette de spits oog in oog met Rodney van Beek. Hij schoof de bal netjes achter de doelman van Nieuwkoop.

Voor Nieuwkoop een forse teleurstelling. Niet Nieuwkoop wordt winterkampioen, maar de concurrent Woubrugge. Nieuwkoop zal in de tweede seizoenhelft alles op alles moeten zetten om promotie naar de 3e klasse af te dwingen.