E2 naar huis met 3 punten en blauwe kaart

Nieuwkoop JO11-2JM

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 02

17 januari 2015 10:00

Vol goede moed begint de E2 aan het tweede deel van het competieseizoen. Nog weinig winst behaald, maar dat mag de pret niet drukken. Gelukkig hebben we tijdens de winsterstop een goede transfer gedaan en hebben we Niels uit de E4 aan weten te kopen.

Met acht man sterk (Undana kon er helaas niet bij zijn) vertrokken we naar Roelofarendsveen voor de wedstrijd tegen Alkmania E1. Nieuwkoop zette meteen goed druk en al vrij snel maakte Indy het eerst doelpunt. Dat is  mooi starten! De E2 was veel te vinden bij het doel van de tegenstander.

Al vrij snel daarna kreeg Niels een mooie kans en benutte deze ook meteen 0-2. Een riante stand na amper tien minuten spelen.

Maar de tegenstander werd alsmaar sterker en vanaf het middenveld pingelde men hem zo in het doel van Nieuwkoop helaas 1-2.

De spanning is weer helemaal terug in de wedstrijd. De tegenstander krijgt ook kansen, maar schiet dan toch op de paal. Nieuwkoop houdt de voorsprong.

De tegenstander ruikt kansen en voert de druk aardig op. Gelukkig hebben wij Jop de keeper die een aantal mooi reddingen heeft. Helaas wordt er gefloten voor hands van de E2. Vrije schop tegen en die zit erin. Het is 2-2. Vervolgens maakt de tegenstander zelfs 3-2. Nu staat de E2 achter.

Aan het werk mannen! Dat gebeurt. Indy maakt 3-3 en na een pachtige voorzet van Maik maakt Lars 4-3.Een mooie ruststand.

Na de rust voert de tegenstander de druk weer op! Het is spannend kan de E2 deze druk aan?

Na een aantal spannende minuten waarin vooral de tegenstander een aantal mooie kansen krijgt, maar deze niet benut, krijgt opeens Sem de bal in de voeten geschoten en
staat oog in oog met de keeper. 5-3!

De zon begint nu steeds fellerte schijnen op het veld. Zou dat ook voor de E2 zijn?

De spanning is weer terug in de wedstrijd als de tegenstander 5-4 maakt.Coach en ouders schreeuwen uit volle borst langs de lijn. Het verlossende doelpunt komt van Sem 6-4. En als toetje na een voorzet van Sem maakt Lars er ook nog 7-4 van!

Het was een leuke sportieve wedstrijd die uiteindelijk nog werd bekroond met de blauwe
kaart vanwege het sportieve voetbal van de beide teams.