A1 hervat competitie met zege

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

7 februari 2015 15:00

Dwarka, J.A.

In de winterstop heeft de A1 nog twee nuttige oefenwedstrijden kunnen spelen waarin duidelijk werd hoe belangrijk het is om de hele wedstrijd in de organisatie te blijven voetballen.

Dit werd in de wedstrijdbespreking nog even in de oren geknoopt. Tegenstander Graaf Willem II mag dan wel in de onderste regionen bivakkeren, maar bij vlagen kan deze ploeg toch aardig voetballen.

Drie spelers van de A1 hadden net noodgedwongen een hele wedstrijd met het tweede achter de kiezen. Er waren dus genoeg ingrediënten aanwezig voor een lastige middag voor Nieuwkoop A1.

Het eerste kwartier gebeurde er heel weinig. Nieuwkoop speelde wat mat en Graaf Willem II kon daar weinig tegenover stellen.  Na twintig minuten dacht Nieuwkoop wel heel gemakkelijk te kunnen uitverdedigen. De onderschepte bal werd vervolgens hard onderkant lat geschoten door Graaf Willem II. In de scrimmage die daar op volgde maakte een Nieuwkoop verdediger een overtreding en kon de uitstekend leidende scheidsrechter niets anders doen dan een penalty geven. De voorbode van een moeilijke middag.

De penalty werd echter gestopt door de Nieuwkoop keeper, en de A1 was gelijk wakker geschud. Vijf minuten later was het raak aan de andere kant: een prima aanval leek koppend te worden afgerond, maar een verdediger van Graaf Willem II sloeg de bal uit het doel. Penalty en rode kaart. Dit buitenkansje werd door Nieuwkoop wel benut en de wedstrijd ging verder met 11 tegen 10.

Nog voor rust werd een prima aanval over rechts afgerond met een kopbal. 2-0 en tevens rust.

Na rust speelde Nieuwkoop A1 een redelijk eenvoudige wedstrijd zonder zelf goed te voetballen. Het creëerde een vijftal grote kansen, maar kon nog maar één keer scoren. Maar het belangrijkste was dat er drie punten werden behaald en achter goed de nul gehouden.

Zo handhaaft de A1 zich knap in de top 7, waarbij de nummers twee en zeven maar twee verliespunten van elkaar verwijderd staan.

De komende twee weken ontmoet de A1 twee van die ploegen uit de top zeven; SJC en ARC. Het zou mooi zijn als in die wedstrijden resultaten kunnen worden behaald. Dan zal er wel uit een iets ander vaatje moeten worden getapt dan vandaag.

Voorlopig doet Nieuwkoop mee en blijft het heel spannend achter koploper VVSB.