A1 verliest nipt, maar doet het goed

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

11 april 2015 12:00

Gent, S.H.J. van

Nieuwkoop A1 miste vandaag maar liefst vier basisspelers op bezoek bij de nummer drie van de competitie Quick Boys. Drie spelers speelden met het tweede mee en één liep stage.

De boodschap voor vandaag was om het Quick Boys in ieder geval zo lastig mogelijk te maken. En dat gebeurde ook.

De eerste twintig minuten werd de A1 helemaal overspeeld door de zeer bewegelijke ploeg uit Katwijk. Quick Boys heeft duidelijk zijn zinnen gezet op een periode en op revanche van de nederlaag die zij leden op De Dulen.

Al na twee minuten opende het de score. Een hard schot van buiten de zestien verdween via de keeper in het doel: 1-0.

Nadat een harde overtreding van Quick Boys met geel werd bestraft, besloot de scheidstrechter het daarna kort te houden. Een wilde actie van de nummer 10 van Quick Boys werd gelijk met rood bestraft. Vanaf dat moment was het over met het goede spel van Quick Boys.

Nieuwkoop had het nog wel lastig met de spitsen, maar kon af en toe verder van het doel af spelen. Tien minuten voor rust reageerde onze centrale middenvelder het best op een lange bal.Hij passeerde de keeper en de 1-1 was een feit. Helaas was het Quick Boys dat met bijna een identiek doelpunt vlak voor het rustsignaal 2-1 maakte.

Toch kwam Nieuwkoop met een goed gevoel de kleedkamer uit. Weliswaar 2-1 achter, maar met de wind in de rug tegen 10 man, gaf nog voldoende mogelijkheden.

Al snel was het dan ook 2-2 toen de buitenspelval werd ontweken. En we dachten echt: nu  erop en er over.

Helaas was het Quick Boys dat met de schrik vrij kwam en twee keer profiteerde van Nieuwkoopse slordigheden.

De wedstrijd leek gespeeld met 4-2. Toch was het Nieuwkoop, dat deze bizarre wedstrijd weer een wending gaf. 4-3. Toch hoop op de gelijkmaker.

De geschiedenis herhaalde zich. Foutief wegwerken zorgde voor de 5-3.

Drie minuten voor tijd een corner voor Nieuwkoop. De spits kopt de bal prima in, en we konden ons opmaken voor nog een paar hete minuten. Alles naar voren en oorlog maken rond de zestien van Quick Boys.

Zowaar kwamen er nog een paar schietkansen, maar de gelijkmaker kwam er niet. Keihard gewerkt met toch een gehavende A1. Een gelijkspel was op basis van de tweede helft verdiend geweest. Troost was dat het tweede de volle drie punten pakte en de drie A1 spelers niet voor niets zijn ingebracht.

Nog drie wedstrijden te gaan. Niks meer te winnen en niks meer te verliezen. Lekker dus nog drie potjes vrij uit voetballen in deze mooie competitie.