A1 verliest met 0-3 tegen HVV

A-junioren zaterdag, A1, 1e klasse 08

18 april 2015 15:30

Jong, H.N.L. de

Het verhaal van Nieuwkoop A1 is inmiddels bekend. Deze week één basisspeler afwezig, één met het eerste mee en vier met het tweede. Dan mag je aantreden tegen één van de meest fysiek ploegen uit
de competitie. Je weet dus dat je het heel moeilijk gaat krijgen.

Nieuwkoop startte net als afgelopen week tegen Quick Boys ongeorganiseerd. HVV speelde vier-vier-twee en daar kon Nieuwkoop niet goed mee overweg.

Al na drie minuten kwam HVV op voorsprong en Nieuwkoop kwam maar niet aan voetballen toe. Halverwege de tweede helft werd het 0-2 uit een corner en het was uitkijken dat de wedstrijd niet op een afstraffing zou uitlopen.

HVV kreeg nog wel enkele kansen, maar was (gelukkig voor Nieuwkoop) niet echt scherp. Nieuwkoop creëerde geen enkele kans in die eerste helft.

De tweede helft ging een stuk beter en was Nieuwkoop gelijkwaardig aan HVV. Voor de doelen gebeurde er echter niet veel meer.

Vlak voor tijd nog wel een terechte penalty voor HVV en daarmee eindigde wedstrijd in een 0-3 zege voor de bezoekers.

Het tweede pakte net als vorige week drie belangrijke punten. Mooi dat de A junioren hun steentje daar aan bij kunnen dragen. Volgende week gaat Nieuwkoop A1 op bezoek bij DOSR A1. Op papier moet daar een resultaat kunnen worden behaald, maar dan moet de ploeg de mouwen flink opstropen. Met nog twee wedstrijden te gaan kan de A1 geen positie meer zakken en ook niet stijgen. Het zou mooi zijn als in Roelofarendsveen toch nog een paar punten konden worden behaald.

De week daarop de laatste wedstrijd van het seizoen tegen kampioen VVSB. De uitwedstrijd werd nog door Nieuwkoop gewonnen. Kijken of er wellicht dan nog een stunt in zit.