Nieuwkoop herstelt zich tegen DOSR

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

14 februari 2015 15:00

Delft, A. van

Nieuwkoop heeft zich na de teleurstellende nederlaag tegen Alphia weer hersteld. Na een moeizame eerste helft, maar een prima tweede helft, wisten de oranjehemden overtuigend met 5-1 te winnen van DOSR.

Met de prestatie van vorige week in het achterhoofd waren de Nieuwkopers gebrand om een goede pot op de mat te leggen. Maar Nieuwkoop kwam niet goed uit de startblokken. Er was weinig rust aan de bal en DOSR kon vaak de lange bal hanteren om onder de druk van Nieuwkoop uit te komen.

Het was DOSR dat op voorsprong kwam. De spits van DOSR profiteerde van een fout in de opbouw van Nieuwkoop: 1-0. Niet veel later kon Nieuwkoop de 1-1 op het scorebord zetten. Na een prima steekpass kon Job Stolk de keeper omspelen en de bal eenvoudig binnenschuiven: 1-1.

Maar Nieuwkoop kon de tegenstander zijn wil niet opleggen. Toch kwam de ploeg op voorspong. Roland Kooijman draaide, na een snel genomen vrije trap van Jack Vork, fraai weg en plaatste de bal langs de keeper: 1-2

Na de pauze ging Nieuwkoop steeds beter voetballen. De spitsen waren in staat om ballen vast te houden, zodat het middenveld kon aansluiten. Dit gaf een aantal goede aanvallen en mogelijkheden. Pas halverwege de tweede helft werd de wedstrijd definitief op slot gegooid. Fabian Daal dribbelde het strafschopgebied binnen en gaf een strakke voorzet die binnen getikt kon worden door Rutger Vossenberg.

Kort daarna maakte Roland Kooijman de 1-4 door de bal uit de draai in de lange hoek te schieten.

In de slotfase kreeg Nieuwkoop nog een penalty die feilloos binnen werd geschoten door Roland Kooijman, die hiermee de eindstand van de wedstrijd bepaalde.

Zaterdag speelt Nieuwkoop om 15.00 uur thuis tegen Hertha dat op de 8e plaats staat.