Ruime zege tegen Legmeervogels

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

14 maart 2015 15:00

Hulters, G.P.H.

Tegenstander Legmeervogels bezet momenteel de op één na laatste plaats in de competitie. Het werd voor Nieuwkoop een eenvoudige middag, waarbij net geen dubbele cijfers op het scorebord kon worden gezet, eindstand 9-1.

Na de domper vorige week tegen NSV was het voor het vlaggenschip zaak om weer het goede gevoel op te pakken tegen Legmeervogels. Nieuwkoop begon goed aan de wedstrijd, het baltempo lag hoog en het spel werd steeds verlegd. Na een klein kwartier spelen werd de openingstreffer gemaakt door Roland Kooijman, die in de zestienmeter goed wegdraaide van zijn verdediger en de bal langs de keeper schoot. Snel hierna werd de 2-0 gemaakt. Na een solo vanaf links eindigde Hafid oog in oog met de keeper van Legmeervogels, waarbij hij niet faalde. Na een klein half uur wist Roland opnieuw tot scoren te komen. Hij kon van dichtbij inschieten uit een corner, 3-0. Niet veel later legde Thijs van der Zon een vrije trap vanaf rechts bij de tweede paal, die, met de schouder, naar binnen kon worden gewerkt door Harm. Met een stand van 4-0 gingen beide ploegen thee drinken.

Nieuwkoop kwam matig uit de rust. In plaats van doordrukken en de score vergroten, ging het baltempo omlaag en werden er te weinig kansen afgedwongen. Dit leidde tot een treffer van Legmeervogels. Een afgeslagen corner werd door de rechtsbuiten rond de middenlijn opgepikt. Vervolgens kon hij in een lange rush richting het doel van Chris lopen en de 4-1 binnen schieten. Later stelde Nieuwkoop orde op zaken, waarbij de debuterende A-junior Boy Vork een hoofdrol voor zich opeiste. In de 60e minuut schoot Boy een vrije trap net buiten bereik van de keeper laag in de verre hoek, 5-1. Daarna was het Roland die zijn derde van de middag maakte. Een afgeslagen voorzet vanaf links kwam terecht bij de spits die direct de trekker overhaalde. Even later was het opnieuw Boy die trefzeker was. Een voorzet vanaf links werd met het hoofd verlengd naar de verre hoek, 7-1. Ook de 8-1 werd gemaakt door Boy, die na een zelf opgezette aanval door de verdediging sneed en eenvoudig kon afronden. Uiteindelijk werd de eindstand bepaald door Harm, die na kopbal van Jos op de paal, eenvoudig kon binnentikken.

Nieuwkoop staat na deze overwinning op de vierde plaats met een gelijk aantal punten als NiTA, echter heeft NiTA een wedstrijd minder gespeeld. Volgende week speelt Nieuwkoop uit tegen SVOW in Weteringburg.