Nieuwkoop wint maar maakt het zichzelf onnodig moeilijk

Nieuwkoop 1

Hertha 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

21 februari 2015 15:00

Roest, R.E.

Om de bovenste ploegen in het vizier te houden moest afgerekend worden met Hertha. Op voorhand een niet te onderschatte ploeg. Het had al eens van Nita gewonnen.

Nieuwkoop kwam goed uit de startblokken. Na een aantal mogelijkheden maakte Chris Daal de 1-0. Na een afgeslagen corner kreeg hij de bal voor de voeten en schoot onberispelijk binnen.

De voorsprong bracht echter nonchalance in de ploeg. Ben Spanjaard raakte in laatste positie de bal kwijt waarna hij door een lichte overtreding voorkwam dat de spits alleen richting doel kon. De scheidsrechter toonde een gele kaart, waar rood op zijn plaats was geweest. Dit had een waarschuwing moeten zijn maar enkele minuten daarna stond de 1-1 op het scorebord. Door een dekkingsfout op het middenveld werd een overtal gecreëerd zodat in alle vrijheid binnen geschoten kon worden.

Toch was het Nieuwkoop dat met een voorsprong dat rust inging. Een vrije trap van Jeffrey Pietersen werd door iedereen gemist waarna Job Stolk bij de tweede paal kon inkoppen.

Ook de tweede helft begon Nieuwkoop goed. Het creëerde veel kansen, maar Roland Kooijman en Chris Daal konden deze buitenkansjes niet verzilveren. In een van de schaarse uitvallen van Hertha kwam een voorzet op de hand van Nieuwkoop. Dit voorval deed zich een paar minuten eerder aan de andere kant ook voor. Maar nu wees de scheidsrechter deze keer wel naar de penalty stip: 2-2.

Nieuwkoop had nog 20 minuten om de drie punten thuis te houden. Roland Kooijman maakte aan alle twijfel een eind door slim weg te draaien bij zijn tegenstander en de bal langs de keeper te schuiven.

Niet snel daarna kon Job Stolk na een goede voorzet van dezelfde Kooijman de 4-2 binnen schieten. Dit was tevens de eindstand van een wedstrijd die lange tijd onnodig spannend bleef.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Sportief op het programma.