Nieuwkoop wint overtuigend

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

28 februari 2015 14:30

Pasalic, S.

Op een zonnig sportpark in Woerdense Verlaat stond Sportief – Nieuwkoop op het programma. De thuiswedstrijd wist Nieuwkoop met 4-2 te winnen. Ook vandaag moest er worden gewonnen.

Nieuwkoop kwam goed uit de startblokken. De eerste grote kans was al na twee minuten voor Illias Alla waarbij de keeper van Sportief de bal via de lat net over tikte. Niet lang daarna was het Roland Kooijman die van dichtbij op de keeper schoot. Sportief wist niet onder de druk van Nieuwkoop uit te komen. Het was dan ook wachten op de openingstreffer.

Na een zorgvuldige opbouw kon de meegekomen verdediger Jos van de Hoorn een prima voorzet geven op Rutger Vossenberg. Hij rondde dit buitenkansjes goed af: 0-1.

De tweede bal was steeds voor Nieuwkoop en zij hadden het middenveld onder controle. Het zorgde ervoor dat de zijkanten veelvuldig bediend konden worden.

Illias Alla speelde zijn tegenstander voorbij en gaf een perfecte voorzet op het hoofd van Job Stolk, die de verre hoek vond: 0-2. Tevens de ruststand.

De tweede helft begon waar de eerste helft mee geëindigd was. Binnen twee minuten stond het 0-3. Weer was het Alla die een assist op zijn naam kon schrijven en Rutger Vossenberg die bij de eerste paal door een handige voetbeweging kon scoren.

Na de comfortabele voorsprong werd het iets slordiger aan de kant van Nieuwkoop. Het liet Sportief meer aan de bal en gaf meer ruimte op het middenveld weg.

Ondanks het mindere spel kon Rutger Vossenberg zijn hattrick maken. Roland Kooijman onderschepte de bal, kon de vrijstaande Vossenberg voor het doel bedienen.

Het laatste kwartier was van Nieuwkoop zijde slecht, waarschijnlijk al het hoofd bij de wedstrijd van volgende week tegen NSV. Daan Koot was nog twee keer gevaarlijk, de lat stond beide keren in de weg.

In de laatste minuut was het wel raak voor Sportief: 1-4. Volgende week staat de derby tegen NSV op het programma. Voor Nieuwkoop cruciaal om weer helemaal mee te doen voor het kampioenschap.