Nieuwkoop rekent gemakkelijk af met SVOW

SVOW 1

Nieuwkoop 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

21 maart 2015 14:30

Lochtenberg, R.

Met een krappe bezetting reisden de mannen van Koos van Zoest af naar Oude Wetering voor de wedstrijd tegen SVOW. Elf spelers, voordat de mannen vanuit het tweede elftal aansloten, kon Nieuwkoop op de been brengen. Vele blessures en een schorsing lagen daaraan ten grondslag.

Tegen de verwachting in was de allereerste kans van de wedstrijd voor SVOW. Nieuwkoop was nog niet helemaal wakker en de linksbuiten kon een schotje in de korte hoek produceren. Doelman van der Zwet was alert en tikte de bal tegen de paal aan. Vanaf dat moment was het Nieuwkoop wat de klok sloeg en wat zich prima voetballend vele kansen creëerde.

Het had echter in de rust met minimaal 8-0 voor moeten staan, maar de stand was slechts 4-0. In een fase van de 10de minuut tot de 35ste minuut was bijna elke bal vooruit een kans voor Nieuwkoop. Vanaf het middenveld strooide Jeffrey Pieterse en Thijs van der Zon continue met mooie pass-jes achter de verdediging en van achteruit kon Ben Spanjaard ook gemakkelijk de ruimte achter de verdediging voor Rutger Vossenberg en Roland Kooijman vinden.

De ban werd gebroken op unieke wijze. Illias Alla kopte (!) een mooie voorzet van Rutger Vossenberg binnen. Vlak daarna waren de rollen omgedraaid en was Rutger de afmaker. De 3-0 kwam weer van Illias Alla na goed voorbereidend werk van Roland Kooijman. De 4-0 kwam van de voet van de alert reagerende Job Stolk. Illias Alla zocht de verre hoek, maar die kon de keeper nog net keren waarop Stolk intikte van dichtbij.

Zoals gebruikelijk na een ruime voorsprong moest Nieuwkoop na rust haar ritme weer even vinden. Het spel werd wat slordiger en onzuiverder tot de 70ste minuut. Vanaf dat moment pakte Nieuwkoop de draad weer op.

De 5-0 kwam van de voet van de mee opgekomen Ben Spanjaard. Hij schoot net buiten de zestien meter na voorbereidend werk van wederom Illias Alla knap binnen in de korte hoek. Vlak daarna mocht Dorus Boddeke zijn eerste doelpunt in het eerste aantekenen, na een doorkopbal van Vossenberg. De 7-0 kwam van de voet van Jeffrey Pieterse. Hij zocht en vond de verre hoek met een knap schot. De 8-0 was van Jos van der Hoorn die een kort genomen corner door Jeffrey Pieterse met zijn edele delen promoveerde tot doelpunt.

Komende zaterdag treedt Nieuwkoop thuis aan tegen Roda '23 uit Bovenkerk, we zien jullie graag langs de lijn.