Monsterscore in 45 minuten tegen KDO

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

11 april 2015 15:00

Maurits, M.

Vijf speelrondes voor het einde van de competitie moest Nieuwkoop aantreden tegen hekkensluiter KDO uit De Kwakel. Na een moeizame eerste helft wist het eerste elftal uiteindelijk eenvoudig met 9-0 te winnen.

Net als het weer afgelopen zaterdag was de eerste helft van de wedstrijd niet bepaald uitnodigend. Nieuwkoop speelde met weinig beleving en er was te weinig beweging in balbezit. Ondanks dat kwam Nieuwkoop wel tot de nodige kansen om de score te openen, maar hier werd niet geconcentreerd mee omgegaan. Ook KDO kon er een aantal keer gevaarlijk uit komen o.a. door fouten aan Nieuwkoop zijde. De eerste helft bleef doelpuntloos, 0-0.

Nieuwkoop kwam na de rust wel goed uit de startblokken. Na 10 minuten stond het al 4-0. De 1-0 kwam werd gemaakt door Rutger uit een rebound. Daarna was Roland trefzeker uit een voorzet van Ilias. De 3-0 werd gemaakt door Jeffrey uit een schot vanaf de rand van het strafschopgebied en de 4de werd binnengekopt door Harm uit een voorzet van Thijs. Hierna was de ban gebroken en ging Nieuwkoop op jacht naar meer treffers. Deze volgende ook in de vorm van twee prachtige doelpunten. Bij de 5-0 dribbelde Ilias vanaf links naar binnen en schoot de bal onderkant lat binnen. Even later kwam Hafid mee op en knalde de bal verwoestend binnen, 6-0. Nieuwkoop liep uiteindelijk nog verder uit tot 9-0 door doelpunten van opnieuw Ilias, Roland en Rutger.

Het eerste elftal blijft met deze overwinning op de vierde plaats staan, maar kan hier aanstaande zaterdag verandering in brengen. Dan moeten de oranje hemden aantreden tegen Woubrugge, die momenteel op de tweede plaats staan met 3 punten voorsprong. De wedstrijd wordt gespeeld bij Woubrugge en begint om 14.30 uur.