Veel goals bij de D3

D-pupillen zaterdag, D3, 5e klasse 09

11 april 2015 11:45

Lith, M. van

Om 11.45 uur stond de aftrap gepland van onze wedstrijd. De scheidsrechter had de passen gecontroleerd en coach Wil had de tactiek doorgenomen. Morgen ben ik jarig en ik ga vandaag mijn kado ophalen zei Wil. Het vele publiek stond klaar en het waaide stevig.

De aftrap werd genomen en voordat we het doorhadden stond het 0-1. Dit was wel heel erg snel en toen binnen de 10 minuten de 0-2 en 0-3 in het net lagen zag het er niet zo fraai uit voor de D3.

Wat was hier aan de hand? Kom op mannen riep het publiek het kan nog makkelijk.

Meerburg liep uit naar 0-4, 0-5 en 0-6 alvorens we wat vat kregen op de wedstrijd. Ook de D3 kreeg nog een paar kleine kansen maar die waren vandaag nog niet aan ons besteed.

In de rust ging Wil aan de slag om de mannen weer te motiveren.

De tactiek werd wat aangepast en de tweede helft kon beginnen of toch niet? Waar wachten we op vroeg iemand? Op de grensrechter van SV Nieuwkoop was het antwoord. Hij zat nog even lekker aan de koffie en had de scheidsrechter niet voorbij zien lopen naar het veld. Gelukkig was helper Aad bereid om hem even rap uit de kantine te halen.

De D3 speelde in de tweede helft een stuk beter maar Meerburg wist toch te scoren. Ze maakten 0-7 en 0-8. Kom op Nieuwkoop strijden voor een ere treffer dat moet toch zeker lukken?

En ja hoor net voor tijd werd de 1-8 gemaakt. Klasse mannen blijven voetballen tot de laatste seconde en dat werd beloond met een goal. Of, zoals Richard zei: "De laatste 5 minuten  hebben wij gewonnen met 1-0".

Een slechte eerste helft en een goede tweede.