Whow, voetballen op sneeuw en ijs!

ARC D2

Nieuwkoop JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 07

31 januari 2015 8:30

Kwart voor acht vertrekken, half negen spelen, dat is best wel vroeg. Er was al heel veel afgelast door sneeuw en vorst, moeten we echt spelen?

Op ons eigen kunstgras konden we geen groen plekje meer zien, maar ja, vertrekken maar en wie zien wel. Bij aankomst snel omkleden, warming-up, WHOW, dat veld is ook helemaal wit met stukken ijs. Niet echt glad, op sommige plekken na, niet zeuren, voetballen!

De eerste tien minuten speelde we lekker, maar in het verloop van de eerste helft was het ARC die met goed combinatie spel de betere ploeg was en ook verdiend op 1-0 kwam. We konden maar niet in het ritme komen. Het was te vroeg, te koud, kom op gasten!

Oké, na de rust dan maar, direct vanaf de eerste minuut waren we scherp, maar het weer zat ons niet mee. Het begon vreselijk te sneeuwen en het stopte niet meer. Onze jongens hadden het slecht, maar toonde echt karakter en gelukkig viel de dik verdiende 1-1. Met vlagen speelde we ARC van het veld, ondanks dit PRUT-weer en PRUT-veld. Al met al een leuke wedstrijd, jullie mogen best trots zijn op dit punt.

Ralf willen we extra bedanken. Twee minuten voor het begin van de wedstrijd viel onze keeper verkeerd op zijn rug en kon hij niet meer keepen. Ralf je deed het geweldig!!!