Met alleen mooi voetbal win je helaas geen wedstrijd

Rohda '76 D1

Nieuwkoop JO13-2JM

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 07

7 maart 2015 10:00

Vandaag zouden we minimale scoringskansen krijgen, dat wisten we van de vorige wedstrijd tegen dit team. De lange, sterke en snelle verdediger was toen totaal niet te passeren en ook deze wedstrijd stond hij weer op de laatste man plek.

Toch was het onze behendige spits Melvin die een aantal keer fraai deze man uitspeelde. Alleen de weg naar het doel was lang en hierdoor werd het onmogelijk om de laatste man af te schudden.

De zijkanten werden uitstekend gezocht en hier waren het Levi en Miquel die veelvuldig de diepte zochten door middel van een passeeractie of door combinatiespel. De mid-mid positie werd bij de start uitstekend ingevuld door Sam. Goed om te weten dat we een prima vervanger hebben voor Thijs op die positie als deze een keer niet aanwezig kan zijn.

Jesper Boekel kreeg een bal wel erg hard op zijn neus. Dat resulteerde in een behoorlijke bloedneus en gelijk mocht Thijs invallen en verhuisde Sam weer naar zijn vertrouwde halfplek.

Helaas kwam het, door onnodig balverlies voorin van een half speler, tot een snelle aanval van de tegenstander. Die konden we nog net pareren met een hoekschop. Maar juist de hoekschop zorgde voor het grootse gevaar. De bal kwam hoog voor en daar stond de lange verdediger van de tegenstander. Die kopte de bal mooi in.

Vervolgens had Melvin zichzelf weer fraai vrijgespeeld en ging op de keeper van de tegenstander af. Hij werd gehaakt en viel neer in het strafschopgebied. Een zuivere penalty, helaas de scheidsrechter had het niet gezien.

Onze wedstrijd was ruim tien minuten later begonnen en de vervangende scheidsrechter zou eigenlijk een C wedstrijd gaan fluiten. Hij stond duidelijk nog in die stand, want we gingen ruim richting de 35 minuten. Toen kregen we weer een hoekschop tegen. En daar was hij weer de lange verdediger en weer kopte hij de bal in het net.

De tweede helft was weer voor ons en het balbezit was zeer hoog. We wilden absoluut nog een doelpunt maken en dit zou dan ook meer dan terecht geweest zijn. Lucas schoof door naar het middenveld zoals afgesproken en Rohda D1 kon er bijna niet meer uitkomen. Maar je zag ook duidelijk de krachten bij ons wegvloeien.

Het was ons helaas vandaag niet gegund. Ook in de tweede helft speelden we weer 35 minuten. De complimenten van de tegenstander en het feit dat hij aangaf dat ze vandaag onterecht hadden gewonnen maakte een hoop goed.

Rob en ik hebben een hele mooie wedstrijd gezien en zijn trots op het voetballend vermogen van dit team. Het is een kwestie van tijd dat dit beloond gaat worden.

Van de week weer lekker trainen en dan mogen we volgende week thuis aantreden tegen RVC. Tegen dat team hebben we wat mij betreft wat recht te zetten.