C1 schiet met scherp

FC Lisse C2

18 februari 2015 19:30

Oppelaar, M.

Een midweekse oefenwedstrijd is altijd een cadeautje voor de fanatieke supporter. De tegenstander van onze C1 vanavond is nog ongeslagen in de 2e klasse en daarmee ruim lijstaanvoerder in hun competitie.

Nieuwkoop trapt af en de wedstrijd vliegt meteen op en neer. Een vlot combinerend en getalenteerd Lisse ervaart de kracht in de duels van 1e klasser Nieuwkoop.

Een solide combinatie resulteert al na 5 minuten in een achterstand voor Nieuwkoop. De toon is gezet. Nieuwkoop tracht een verzetje bij te schakelen, speelt geconcentreerd en geeft niets meer weg, maar creëert ook verder niets in de eerste helft.

De eerste fase in de tweede helft lijkt er al iets meer te gaan lukken aan Nieuwkoop-zijde. De tegenstander komt gretiger uit de kleedkamer en geeft daardoor net wat meer ruimte achterin weg. Nieuwkoop blijft een goed hoog tempo spelen en met een pass op maat lanceert Sem G. snelle Yassin de ruimte achter de verdediging in. De inzet wordt nog gekeerd door de keeper, maar Yassin blijft alert en tekent in de rebound alsnog aan voor de gelijkmaker.

Er volgt een fase waarin Lisse goed blijft aandringen op het doel van keeper Daan. Maar Daan keept een wereldpot vandaag. Uit een doelschop van Sem G. wordt Tjeerd op links gevonden die Yassin ten tweede malen weet te lanceren. Hopla 2-1 voor Nieuwkoop. Lekker voor je Yassin.

Nog eenmaal is het even billenknijpen voor Nieuwkoop maar ook uitblinker Sven faalt niet en hij verdedigt de laatste mogelijkheid van Lisse ook uitstekend weg.

Lekkere opsteker voor onze C1. Zeker ook met het oog op de wedstrijd tegen UVS C2 van aanstaande zaterdag.

De C1 is klaar voor de tweede seizoenshelft waarin ze vast en zeker punten gaan pakken. Lijfsbehoud zal nog best lastig worden in de 1e klasse, maar waar een wil is, is een weg, zei oma altijd.