Nieuwkoop wint oefenduel in Boskoop

Floreant 1

Nieuwkoop 1

14 april 2015 20:00

Na vier wedstrijden tegen de mindere goden uit 4C was het tijd voor Nieuwkoop om zichzelf klaar te maken voor de slotfase van de competitie met de reeks wedstrijden tegen de betere ploegen; Woubrugge, Siveo en Nita. Tussendoor speelt Nieuwkoop ook nog de derby tegen buurman Aarlanderveen. Het was zaak voor de ploeg van Koos van Zoest om zichzelf op scherp te zetten.

Dit lukte in de openingsfase redelijk. Floreant zette vroeg druk en had een aantal handige voetballers voorin lopen, maar Nieuwkoop slaagde er redelijk in zichzelf onder de druk uit te voetballen. Floreant kwam echter wel op voorsprong. Nieuwkoop kan ook te veel voetballend op willen bouwen… Keeper van Beek speelde middenvelder Pieterse aan die weg wilde draaien op de eigen zestien meter. Echter hij stond gelijk onder druk en de middenvelder van Floreant pakte dit kadootje dankbaar uit. 1-0. Daarna pakte Nieuwkoop de draad prima op. Er werd steeds beter gevoetbald en het middenveld met Alla, Pieterse, A-junior Boy Vork (puike wedstrijd) en captain Job Stolk stond goed.

Via een snelle uitbraak met Rutger Vossenberg aan de basis maakte Nieuwkoop de 1-1. Roland Kooijman rondde af na een schitterende steekbal van Rutger. Vlak daarna viel de 2-1. Nieuwkoop kwam knap voetballend via de rechterkant door. Een snelle combinatie tussen Kooijman en Pieterse bracht Alla in stelling en die schoot beheerst binnen, 1-2. Vlak daarna viel ook de 1-3. Vroeg storen door Nieuwkoop leidde tot balbezit bij Ben Spanjaard op 20 meter van de goal. Zijn pegel belandde bovenop de lat, maar in de rebound was Alla er als de kippen bij en kopte knap binnen. Dit was tevens de ruststand.

Direct na rust startte Nieuwkoop wat slordig en dit leidde tot de 2-3. Een mooie voorzet van de rechtsback van Floreant werd prima ingeschoten door de spits. Nieuwkoop stond echter niet goed, dit moet sneller op orde gebracht worden de komende weken. Vanaf dat moment heerste de ploeg van Koos van Zoest weer. Vele mooie aanvallen volgde. De 2-4 was een prachtig en bekeken lobje van Kooijman, de 2-5 was de mooiste van de avond. Vossenberg kapte en draaide zich vrij op de 16 meter en met een heerlijke bekeken bal in de verre hoek tekende hij voor de eindstand.

Een prima wedstrijd voor Nieuwkoop waarin het wederom laat zien klaar te zijn voor de 3de klasse. Echter om daar te komen zal het de komende weken alles moeten geven om de nacompetitie te gaan halen. Te starten aanstaande zaterdag bij Woubrugge. Thuis werd met 0-3 verloren dus de ploeg weet wat het te doen staat.

Wij hopen op veel support in Woubrugge om 14.30 uur! Hopelijk tot zaterdag, het lijkt prachtig voetbalweer te gaan worden!