Ook tweede duel winnend afgesloten.

Nieuwkoop 1

Kamerik 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

12 september 2015 15:00

Kortekaas, P.P

Na de goede seizoenstart tegen Alphia vorige week, waar 2-5 werd gewonnen, moest het eerste elftal afgelopen zaterdag aantreden tegen Kamerik. Na een knullige achterstand, wist Nieuwkoop nog voor de rust op een 2-1 voorsprong te komen. Met deze voorspong wist Nieuwkoop de wedstrijd winnend af te sluiten.

In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen startte Nieuwkoop redelijk goed. De ploeg had veel balbezit, wat resulteerde in enkele kansen. De meest opvallende kans was voor Javier Cornelisse, die op aangeven van Job Stolk een kans op de 16 meter niet wist te verzilveren. Toch stonden de Oranjehemden na twintig minuten tegen een achterstand aan te kijken. Een aanval van Kamerik over de rechterkant resulteerde in een strakke voorzet voor het doel van Van Beek langs, die bij de tweede paal werd binnengetikt door de rechtsbuiten van Kamerik.

Rond de dertigste minuut kon Sander van den Helder de stand gelijk trekken. Uit een afgemeten voorzet van Javier Cornelisse vanaf de rechterkant kon Sander met een duik de bal in de verre hoek koppen, 1-1. Nog voor rust werd het 2-1 voor Nieuwkoop. Een diepe bal werd gespeeld op Roland Kooijman, die het duel met zijn directe tegenstander wist te winnen en vervolgens één op één met de keeper niet faalde.

Een kwartier na rust ontving één van de verdedigers van Kamerik de rode kaart. De scheidsrechter had een natrappende beweging geconstateerd waardoor de Kamerikse formatie met 10 man door moest. Nieuwkoop moest met een man extra de score vergroten, maar verzuimde haar kansen te maken. Het veldspel van de thuisploeg werd steeds onzorgvuldiger en Kamerik ging steeds opportunistischer spelen. Ondanks enkele gevaarlijke momenten voor de goal van Van Beek, bleef de stand 2-1 en wist Nieuwkoop ook haar tweede wedstrijd winnen af te sluiten.

Volgende week speelt de streekderby tegen Aarlanderveen. Aanvang is 14.30 uur op sportpark Polderpark in Aarlanderveen.