Nieuwkoop weer te sterk voor buurman Aarlanderveen

Aarlanderveen 1

Nieuwkoop 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

19 september 2015 14:30

Moussaoui, O.

Ook in de tweede uitwedstrijd heeft Nieuwkoop een verdiende zege geboekt. In en tegen Aarlanderveen werd het 1-4 voor de Nieuwkopers.

Met de vorige ontmoeting nog in het achterhoofd wist Nieuwkoop dat het geen makkelijke middag ging worden. Aarlanderveen, dat door afgelastingen nog geen competitiewedstrijd had gespeeld, was gebrand op een goed resultaat.

De beginfase was onrustig. Aarlanderveen liet zich inzakken en probeerde in de omschakeling en met lange ballen de defensie van Nieuwkoop te verrassen. Nieuwkoop probeerde daarentegen via de zijkanten de spitsen te bereiken. Beide teams kregen in deze fase een paar kleine kansen.

De eerste goede aanval van Nieuwkoop was daarna ook meteen een goal. De bal werd vanaf de zijkant voorgegeven waarbij Roland kon binnenschieten.

Na ongeveer een half uur moest Dennis het veld, na een ongelukkig duel, geblesseerd verlaten. Ben nam zijn plek in de verdediging over. Nieuwkoop kwam daarna wat beter in de wedstrijd.

Nadat Ben eerst over had geschoten na een goede een-twee, gaf hij een goede steekbal op Sander die deze knap verlengde in de korte hoek, 0-2. Kansen waren er verder voor Jeffrey. Na een goede combinatie met Roland, werd zijn schot van de doellijn gehaald,

De tweede helft kwam Nieuwkoop wat beter uit de startblokken. De bal ging beter rond en er kwamen meer kansen. Harm kopte eerst nog van dichtbij over, Job en Twan kregen daarna de bal ook niet langs de keeper.

Aarlanderveen, dat op het middenveld wel wat meer balbezit kreeg, was echter niet bij machten om het Nieuwkoop echt moeilijk te maken. De kansen die zij kregen waren meer het gevolg van onzorgvuldigheid van Nieuwkoop.

Aan de andere kant was het daarna Jos die na een voorzet de bal in de verre hoek kopte: 0-3. De mooiste goal kwam op naam van Sander. Na een mooie crossbal van Jeffrey kapte Sander de bal naar binnen en krulde hij vanaf punt zestien de bal in de rechterbovenhoek.

Ondanks dat er in het laatste kwartier er nog wel wat mogelijkheden werden gecreëerd wist alleen Aarlanderveen nog te scoren. Een voorzet vanaf de zijkant werd niet goed ingeschat door de Nieuwkoopse defensie. De spits kon nog net voor Rodney komen en de bal verlengen in het doel. Hierna was de wedstrijd wel gespeeld en wist Nieuwkoop de derby winnend af te sluiten.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Rijnstreek op het programma. Aftrap om 3 uur.

Na afloop van deze wedstrijd is de sponsorloop van de jeugd. Het zou leuk zijn, als veel publiek daarvoor op De Dulen blijft.

Opstelling: Rodney; Dennis (Ben), Jos, Marijn, Harm; Joris (Rutger), Thijs, Job, Jeffrey; Roland (Twan), Sander.