Nieuwkoop 1 breidt zegereeks verder uit

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

3 oktober 2015 14:30

Bot, N.T.J.

Een stugge tegenstander voor het vlaggenschip. De krachtmeting met Siveo stond op het programma. Qua spelbeeld een redelijk gelijkwaardige wedstrijd die de oranjehemden na veel strijd met 0-2 wisten te winnen.

Terwijl trainer Koos van Zoest van de zon in Curacao aan genieten was reisde de koploper van de 4eklasse C af naar Zegveld. Met de vorige ontmoeting nog in het achterhoofd wist Nieuwkoop wat er moest gebeuren. Winst om de koppositie en voorsprong te behouden.

Met één wijziging ten opzichte van vorige week (Boy in plaats van de geblesseerde Jeffrey) begon het eerste elftal wat slap aan de wedstrijd. Er werden weinig duels gewonnen en Siveo kwam er zo nu en dan te makkelijk doorheen. Wel waren het de Nieuwkopers die voor het eerste gevaar zorgden. Na een mooie actie stuitte Roland op de doelman van de geel-blauwen.

Na het waarschuwingsschot van Roland was de tweede mogelijkheid wel raak voor de koploper. Via de kluts kwam de bal voor de voeten van Boy die knap raak schoot. Het restant van de eerste helft ging Siveo op zoek naar de gelijkmaker, maar tot echte kansen leidde dit niet.

Na rust besefte het elftal dat de wedstrijd ten koste van alles over de streep getrokken moest worden. Dit leverde niet altijd hoogstaand spel op, maar de geleverde strijd compenseerde veel.

Op het middenveld werden meer duels gewonnen en zo kreeg Nieuwkoop meer grip op de wedstrijd. De voorsprong werd halverwege de tweede helft verder uitgebreid. Na een prachtige pass van Rutger schoot Sander de bal over de doelman heen.

Nieuwkoop bleef zelf sterk verdedigen in het restant van de wedstrijd. Ondanks dat er niet hoogstaand gespeeld werd kwam de ploeg niet meer in de problemen. 15 punten uit 5 wedstrijden is het resultaat tot nu toe.

Volgende week speelt het vlaggenschip niet. Op 17 oktober staat de topper tegen Woubrugge op het programma. Aftrap om 15:00 uur op sportpark De Dulen.

Opstelling Nieuwkoop: Rodney, Rick (Jelle), Marijn, Jos, Ben; Joris, Job (Rutger), Thijs, Boy (Abdel); Roland, Sander.