Nieuwkoop overtuigend langs Moerkapelle

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

14 november 2015 14:30

Hollenberg, S.M.M.

Afgelopen zaterdag trad Nieuwkoop  aan tegen Moerkapelle. De eerste helft had de equipe van Koos van Zoest veel moeite met Moerkapelle. Maar in de tweede helft werd Moerkapelle overtuigend aan de kant gezet.

De eindstand werd 0-4 door vier doelpunten van Roland Kooijman. Moerkapelle stond voorafgaand aan het duel met Nieuwkoop op 12 punten met twee wedstrijden minder gespeeld. Een ploeg die tot nu toe verraste met grote uitslagen, maar ook opvallende nederlagen. Nieuwkoop was dus gewaarschuwd voor deze outsider.

Moerkapelle startte zeer gretig met veel druk vooruit waar de oranjehemden veel moeite mee hadden. De organisatie achterin stond niet goed en Nieuwkoop kon slecht onder de druk uit voetballen. Dat leidde tot enkele dreigende situaties voor het doel van Rodney van Beek.

Pas na twintig minuten kreeg Nieuwkoop meer grip op de wedstrijd met onder andere een grote kans van Boy Vork. Maar zijn bal stuitte op de keeper. Tien minuten voor rust kwam Nieuwkoop toch op voorsprong. Na meerdere aanvallen die voor buitenspel werden afgefloten kon Boy Vork Roland Kooijman bereiken en die schoot de bal in de verre hoek binnen.

Na rust kon Nieuwkoop al snel het verschil vergroten naar twee doelpunten. Het was opnieuw Kooijman die, dit keer op aangeven van Job Stolk, de bal in de korte hoek kon binnenschuiven.

In de tweede helft stond de organisatie van Nieuwkoop veel beter. Moerkapelle kon geen vuist meer maken en Nieuwkoop kwam er voortdurend gevaarlijk uit met soms flitsend combinatievoetbal. Nieuwkoop wist de voorsprong verder te vergroten. Na een aanval, opnieuw over rechts via Job Stolk, werd Kooijman weer vrijgespeeld zodat hij zijn derde treffer kon aantekenen.

In de slotfase kon Kooijman een zuivere hattrick maken. Op aangeven van de ingevallen Twan Bakker kon hij eenvoudig de 4-0 binnen schuiven. Dat was ook de eindstand van de wedstrijd. Door de overwinning op Moerkapelle en gunstige uitslagen op andere velden, heeft Nieuwkoop een serieus gat geslagen met de concurrentie van minimaal 6 punten en doet dus goede zaken voor de periodetitel. Volgende week is Nieuwkoop vrij in verband met het bekervoetbal en een inhaalronde. 28 november treedt Nieuwkoop thuis aan tegen laagvlieger WVC.