Nieuwkoop ongeslagen Herbstmeister

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

12 december 2015 15:00

Weide, M.A. van der

Gisteren stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma voor SV Nieuwkoop. De ploeg wilde erg graag ongeslagen de winterstop in gaan en zich met een lekker gevoel opmaken voor de feestdagen. Daarvoor diende wel eerst afgerekend te worden met OVS Oudewater.

Deze ploeg stond weliswaar niet hoog op de ranglijst, maar had vorige week bijna Siveo ’60 over de knie gelegd, speelde 3-3 tegen SV Gouda en won van VV Sportief. Kortom, Nieuwkoop was gewaarschuwd voor deze wispelturige ploeg.
Vanaf de meet af aan bleek Nieuwkoop echter een maatje te groot voor de bezoekers. Het legde haar wil op via prima combinatievoetbal, waarbij de vleugels veelvuldig gevonden werden.

Het duurde even voordat Nieuwkoop de 1-0 aantekende omdat beide spitsen, Van den Helder en Kooijman, hun kruit nog even droog hielden en beiden een mooie kans misten. Zij zouden dit nog voor de rust herstellen. Kooijman opende de score na een prima pass van achteruit van Spanjaard die hij knap controleerde en uit de draai binnenschoot.
In de eerste helft wist Oudewater hier twee schotkansen van veraf tegenover te stellen. Eén daarvan ging niet zo heel ver over. Meer gevaar werd er niet gesticht voor het doel van goalie Van Beek.
Nieuwkoop nam nog voor de rust verder afstand. Een scherpe corner van Pieterse werd hard binnengekopt door Van den Helder. Vlak daarna was het Harm Schilperoort die een doorkopbal van Jos van der Hoorn op waarde schatte en met zijn rechter de 3-0 binnenschoot.
Na rust veranderde het spelbeeld niet. Nieuwkoop bleef doorgaan met aanvallen en na een minuut of zestig bereikte de ploeg de eindstand van 5-0. Allereerst was het Thijs van der Zon die scoorde uit een voorzet van Kooijman. Vlak daarna was dezelfde Kooijman aangever op Jeffrey Pieterse.
In het laatste half uur vielen aan Nieuwkoop zijde nog Jasper Langeree, Hein Bosma en Marijn Weststrate in. Jasper had nog twee doelpunten op zijn schoen, maar de paal en de keeper stonden een goal van hem in de weg.

Al met al boekte Nieuwkoop een mooie overwinning en blijft fier aan kop. Het liep zelf nog wat verder uit op concurrenten Gouda en Woubrugge. De ploeg van Koos van Zoest maakt zich nu op voor de winterstop en zal er alles aan doen om direct na de winterstop scherp uit de startblokken te schieten om de goede eerste seizoenshelft een vervolg te geven.
Zondag sluit de selectie van Nieuwkoop de eerste seizoenshelft definitief af middels een leuke wedstrijd tussen Jong SV Nieuwkoop tegen Oud SV Nieuwkoop. Vele oud eerste elftalspelers zullen hierbij acte de présence geven, voorafgaand aan de altijd gezellige kerstmiddag in de kantine. Kom lekker op tijd en pik om 13.00 uur nog een leuke wedstrijd mee waarbij je weer eens de kans krijgt oud eerste elftal spelers als Patrick van der Voorn, Marco van den Berge, Albert Kooij, Tim de Jong, Niels Balvert, Patrick van Egmond en Frank ’t Wilt in actie kan zien.
Tot zondag en anders fijne feestdagen alvast!