Nieuwkoop dichter bij kampioenschap na winst op Sportief

Nieuwkoop 1

Sportief 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

19 maart 2016 15:00

Rossum, Th.D. van

Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Sportief op het programma. De uitwedstrijd in Noorden eindigde voor de winterstop nog op 1-1, dus Nieuwkoop had hierin wat recht te zetten.

Sportief startte aanvallend en probeerde vroeg druk te zetten op de Nieuwkoop defensie. Hierdoor lag er vanaf het begin relatief veel ruimte voorin voor Nieuwkoop, wat leidde tot een vroege openingstreffer. Roland Kooijman ontving de bal buiten de zestien meter, draaide richting het doel van de Noordenaren en schoot de bal prachtig over de keeper binnen. Binnen een kwartier stond Nieuwkoop al op een 2-0 voorsprong. Een voorzet vanaf de rechter kant van Thijs van der Zon ging rechtstreeks het doel in. Sportief kwam in het eerste bedrijf wel tot aanvallen, maar dankzij een aantal goede verrichtingen van doelman van Beek leidde dit niet tot doelpunten. Vlak voor de rust gooide Nieuwkoop de wedstrijd al definitief in het slot. Na een aanval over de linker kant werd de bal vanaf de achterlijn door Harm Schilperoort panklaar neergelegd voor Job Stolk, die eenvoudig kom afronden, 3-0.

Na rust lag het tempo van de wedstrijd lager. Nieuwkoop ging op zoek naar meer treffers, maar was niet doortastend genoeg. 20 minuten voor tijd viel toch de 4e Nieuwkoopse treffer. Na een vloeiende aanval over de linker kant werd de voorzet bij de eerste paal binnengekopt door Sander van der Helder. Later kreeg van der Helder nog een enorme kans op zijn tweede treffer, maar de voorzet van de debuterende Lars Jansen (2ejaars B-junior) werkte hij naast de goal. Sportief kon in de slotfase nog een eretreffer aantekenen door een ongelukkige handsbal van Schilperoort in het zestienmetergebied. De penalty die daaruit volgde werd feilloos binnenschoten door de rechterspits van Sportief, 4-1.

Nieuwkoop verslaat ook Sportief en komt steeds dichterbij het kampioenschap. De oranjehemden hebben een voorsprong van 15 punten op de nummer twee Siveo, dat afgelopen zaterdag een nederlaag heeft geleden. Met nog 6 wedstrijden te spelen zou Nieuwkoop zaterdag 2 april uit tegen Linschoten al kampioen kunnen worden, mits Siveo opnieuw punten verspeeld.