D1 werkt goed samen tegen Be Fair

D-pupillen, D1, Groep 2 02 - 1e klasse

12 september 2015 11:00

Sinnige, R.

In de voorbereiding troffen we Be Fair en daar verloren we met 4-2.
Tijd om wat recht te zetten... De D1 krijgt namens Paul van Stijn mooie nieuwe inloop shirts. De mannen zijn er blij mee en hebben er weer veel zin in.
Melvin is helaas ziek en Sam uit de D2 komt ons helpen. De eerste 5 minuten worden we vastgezet op eigen helft door Be Fair. Door iets te laat te reageren maakte de D1 het moeilijk voor zichzelf.
Dan gaan we echt voetballen. Omar verovert de bal op het midden en geeft mee aan Levi. Die gaat richting achterlijn en geeft een strakke voorzet op Miguel, 1-0. Dan gaat het snel.  Actie op het middenveld, pass op Dion en hij puntert de 2-0 binnen.

Direct na de aftrap weer druk naar voren. Onze D1 werkt goed samen. Sam gaat voor de bal en geeft voor op Miguel die hard in het dak schiet 3-0.
Be Fair valt ook aan en er zijn veel duels op het midden waar Joost, Sam, Omar en Jesper goed hun mannetje staan. De paar keer dat Be Fair doorbreekt treffen zet de verdediging met Richard, Lucas, Menno/, hijs en keeper Demian. Verdedigen, omschakelen en weer in de aanval.

Door een foutje achterin bij Be Fair kan Dion door scherp te zijn de bal voorbij de keeper tikken 4-0. Vervolgens een aanval over rechts. Jesper speelt zijn man voorbij en geeft voor. Dion legt af op inkomende Sam: 5-0.

Na een handsbal vrije trap van Richard. Bal gaat net onder de lat door 6-0. Vlak voor rust valt Omar uit na een tik op zijn hamstring.

Rust
Let op jongens in de tweede helft gaat Be Fair een paar tandjes bij zetten. Dat was inderdaad het geval. Ze waren een stuk feller. Na een corner voor ons, kopt Dion zijn harttrick er in 7-0!

We nemen wat gas terug en lopen een beetje uit positie. Be Fair zet de aanval op en na verkeerd verdedigen komt hun snelle linksvoor vrij voor Demain. Hij scoort 7-1.
De D1 gaat weer in de aanval.en dat levert meerdere corners op. Dion kopt wederom hard de 8-1 in. Ondertussen is Sam (D2) al een tijdje ingevallen. Hij heeft zelf al met de D2 een wedstrijd erop zitten. Hij houdt zich prima staande op rechtshalf.

Vanaf zijn positie start de opstap naar het laatste doelpunt van de wedstrijd. Na een voorzet en wat kopduels in de 16 valt de bal bij Sam (D1). Hij schiet hem hard in de korte hoek 9-1. Dat is tevens de eindstand. We hebben weer genoten.
Nieuwkoop D1 is een prima voetballende ploeg dat als team samenwerkt en elkaar positief coacht. Goed gedaan mannen! Sam (D2), bedankt voor je goede hulp!
Tot dinsdag.