MB1 verliest wel, maar speelt steeds beter

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 2e klasse 5

27 februari 2016 11:30

Jagt, H. van

Zo de tweede wedstrijd in de vakantieperiode stond op de agenda, met 9 vaste speelsters en 1 vaste speelster terugkomend van een blessure, deden we wederom een beroep op een aantal inval meiden/dames.

Net als vorige week integreerden de meiden geweldig en balden heerlijk mee! (Vallerie, Melissa en Cynthia in de vorige wedstrijd) Esmee, Melissa, Senta en Charissa bedankt voor jullie enthousiaste inbreng!

Zo dat gezegd hebbende kon de trainer/coach aan de bak, wat wordt de opstelling!? Een aantal meiden moesten een keer spelen buiten hun comfort zone, maar de bal kon rollen.

Eerste minuten waren onrustig en werd er onnauwkeurig verdedigd. Hiervan maakten “de meiden van de boys’s” dankbaar gebruik en scoorden in de eerste minuten de 0-1. Dit maakte ons wakker, langzaam trokken we de wedstrijd naar ons toe en werd er steeds verzorgder gespeeld. Helaas werd de eindpass net niet zuiver gespeeld, waardoor de rust met een kleine achterstand in werd gegaan.

Tijdens de rust hoefde er niet veel gezegd te worden, het stond gewoon goed!

De tweede helft brachten “de meiden van de boy’s” hun wapen in, eentje met een kanonschot. Dit resulteerde (ook door even niet uitstappen) twee snelle goals vanaf 25 meter plus net onder de lat. Tja wat doe je daar dan aan?

Het mooie om te zien is dat we bleven voetballen, we hebben het vaker in de tweede helft fysiek wat moeilijker, maar dit is zo mooi om te zien. De meiden groeien echt nog wekelijks. Nu hoop ik als trainer/coach dat ze dat mooie spel zelf ook gaan zien! Dat ze trots en overtuigd worden van eigen kunnen.

Dit was een terechte nederlaag, maar qua doelpunten verschil zeer geflatteerd. Dit gaf de trainer van “de meiden van de boys” ook aan.

Meiden ik weet, ik verwacht soms (te) veel van jullie, maar dat is vooral omdat ik weet dat jullie dat kunnen. Jullie komen langzaam op het niveau/moment dat het details gaan zijn en geloof in jezelf om verder te groeien. Daarnaast, jullie zijn een erg jong een zeer prettig team, die ook zeker nog fouten mogen en moeten maken om samen beter te worden.

Meiden bedankt, ik geniet nog elke week van jullie! (En misschien stiekem ook wel steeds meer)

De Trainer/Coach

Ps. Komende woensdag is er een meiden voetbal clinic in twee leeftijds categorieen 10-14 en 15-ouder. Meer info via [email protected]