C2 doet zichzelf pijn

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

13 februari 2016 10:30

Jagt, H. v/d

Ondanks het verlies met 0-5 vorige week tegen Alphense Boys, speelde Nieuwkoop C2 toen een goede wedstrijd. Misschien dat daarom de verwachtingen voor vandaag tegen Esto wat te hoog gespannen waren.

De C2 stelde namelijk behoorlijk teleur. Een 0-2 nederlaag tegen een tegenstander

die zeker niet sterker was. Natuurlijk hadden de spelers wel te maken met een heel matig veld. En wanneer je altijd op kunstgras traint is het best lastig daar mee om te gaan. Maar het grootste probleem was dat Nieuwkoop vanaf het begin meespeelde in het spel van Esto. Weinig combinaties, weinig beweging en alle ballen hard naar voren. Zonde, want je zag dat Nieuwkoop technisch beter was.

Even een balletje vasthouden, rust in het spel en de bal willen hebben zijn zomaar drie elementen die vandaag ontbraken.

Toch leek het dat Nieuwkoop de wedstrijd naar zich toe zou trekken. Esto kwam eigenlijk niet één keer in de buurt van het Nieuwkoop doel. Toch kwam Esto op 0-1, niet door een aanval, maar door achterin de bal slordig in te leveren bij de Esto-aanval.

Dat denk je het na de rust goed te kunnen maken. De C2 begon beter, maar kon geen echte grote kansen creëren. En als na tien minuten Esto via een counter 0-2 maakt, zakt de moed een beetje in de schoenen.

Nieuwkoop C2 bleef wel hard werken, had weinig geluk, en kon ook niet in een goed

ritme komen.

Helaas een totaal onnodige 0-2 nederlaag. Boodschap is om in de volgende wedstrijd, gewoon te durven voetballen. Bal in de ploeg en uitgaan van je eigen krachten. En…. misschien moet er wel vaker op gras getraind worden.

Volgende is herstel mogelijk tegen CVC Reeuwijk.