Weer groot verlies tegen Alphense Boys

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

6 februari 2016 8:30

Lith, P. van

De wedstrijd van voor de winterstop tegen Alphense Boys stond nog vers in het geheugen. Binnen een kwartier 6-0 achter en uiteindelijk 10-5 verloren. Nu was het de eerste competitiewedstrijd na de winterstop dus het ritme was er wel een beetje uit.

Toch begon de C2 met vertrouwen aan de wedstrijd.

Nieuwkoop C2 begon goed aan de wedstrijd en kon aardig de bal in de ploeg houden. Alleen kwam het team niet dicht genoeg bij het Alphense doel. Dit had ook te maken met het grote fysieke verschil. Waar er bij Nieuwkoop enkele D spelers tussenlopen, heeft Alphense Boys een paar B spelers in de ploeg. Met name op loopvermogen leg je het dan af.

Zo scoorde Alphense Boys dan ook de 0-1. Het centrale verdedigingsduo werd er uit gelopen en beheerst scoorde de snelle aanvoerder de openingsgoal.

De 0-2 volgde uit het weggeven van een ingooi. De snel genomen inworp zette een Alphense Boys aanvaller gelijk alleen voor de keeper. De lob zorgde voor 0-2.

Nieuwkoop bleef positioneel goed voetballen en was optisch ook beter dan de tegenstander. Er kwam steeds meer dreiging voor de goal van de tegenstander, maar vlak voor rust was het toch Alphense Boys weer die via de counter 0-3 kon aantekenen.

Na rust werd het gelijk 0-4 via een snelle uitbraak.

De C2 had in de tweede helft iets meer moeite om de bal in bezit te houden, maar bleef wel keihard werken. Gelukkig resulteerde dat dan toch nog in een drietal grote kansen, die overigens niet verzilverd konden worden.

Alphense Boys daarentegen kon nog wel een keer scoren.

Wederom dus een grote nederlaag voor Nieuwkoop C2 tegen Alphense Boys. Voetballend wordt het steeds beter, nu nog slimmer gaan spelen tegen die grote fysieke geweldenaars.

Ik weet zeker dat we dan nog een hoop punten gaan pakken.