Vrouwen en kinderen eerst bij C2

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

12 maart 2016 10:00

Sinnige, R.

Het werd een wedstrijd met twee gezichten. Tegen Alphia C1 speelde de C2 een goede eerste helft en moest het de tweede helft alle zeilen bijzetten om Alphia bij het doel weg te houden.

Er werd de tweede helft keihard geknokt en dan is het nog lekkerder wanneer dit tot een goed resultaat leidt.

In het begin van de wedstrijd stonden er twee redelijk gelijkwaardige ploegen. Alphia had een paar grote sterke jongens in de gelederen, maar die werden goed in bedwang gehouden. Er waren weinig grote kansen voor de beide doelen, wel een aantal gevaarlijke situaties.

Halverwege de eerste helft kreeg Nieuwkoop C2 steeds meer controle en liet goed voetbal zien. Dit resulteerde vrijwel gelijk in de op dat moment verdiende 1-0. Tot aan de rust behield de C2 het betere van het spel.

Na rust werd het dus een hele andere wedstrijd. Alphia zette vroeg de druk erop en schoof een centrale verdediger door. Nieuwkoop had moeite om de bal in de ploeg te houden en kwam nog maar sporadisch van het doel af.

Een kwartier voor tijd mocht Nieuwkoop een vrije trap nemen op bijna 30 meter van het vijandelijke doel. Het schot was lang onderweg, de keeper verkeek zich op de stuit, en uit het niets stond het zomaar 2-0.

De slotfase werd hectisch. Er werden felle maar eerlijke duels uitgevochten. Alphia zette Nieuwkoop steeds meer onder druk. Na een klutssituatie in het strafschopgebied, bleef de bal liggen. Een Alphia aanvaller was er als eerste bij en maakte de aansluittreffer.

Het werd nog een aantal minuten “vrouwen en kinderen eerst”, er moest zelfs een bal van de lijn worden gehouden, maar Nieuwkoop C2 hield vol en trok de overwinning knap over de streep.

Een uitstekende eerste helft en keihard werken in de tweede helft, bracht de mooie overwinning op Alphia C1. Hier kunnen we moed uitputten, als volgende week Floreant de tegenstander is. In de beker werd toen kansloos met 0-3 verloren. Dus er is weer werk aan de winkel…