Mentaal sterke C2 wint overtuigend van Floreant

C-junioren zaterdag, C2, 4e klasse 01

2 april 2016 8:30

Sinnige, R.

De wedstrijd tegen Floreant thuis begon om 8.30. Toch moest de C2 vanaf de eerste minuut bij de les zijn om tegen de Boskopers in de wedstrijd te blijven. Een paar weken terug werd de uitwedstrijd ruim verloren met 8-3.

Belangrijkste oorzaak was een snelle achterstand door veel te gemakkelijk te beginnen. Floreant doet volop mee voor het kampioenschap, dus het kon wel eens een heet ochtendje worden.

De waarschuw leek effect te hebben. Vanaf het beginsignaal zette Nieuwkoop Floreant onder druk en werden veel duels op het middenveld gewonnen. Floreant was soms gevaarlijk met een lepe spits en een snelle buitenspeler. Maar deze spelers werden goed in bedwang gehouden door de Nieuwkoop verdediging.

Door veel duels te winnen ging het voetballen ook een stuk gemakkelijker. Dit resulteerde in een paar mooie aanvallen en twee hele goeie doelpunten. Floreant kreeg het steeds moeilijker en Nieuwkoop was duidelijk de bovenliggende partij. Nog voor de rust werd het zelfs 3-0 na een prima aanval waarbij de spits de bal in het vrijwel lege doel kon schuiven.

In de rust was iedereen het er over eens. De wedstrijd was nog niet gespeeld. Vorige week scoorde Floreant maar liefst 11 keer. Een tegendoelpunt zou zo maar de ommekeer kunnen betekenen.

Ook de tweede helft begon Nieuwkoop C2 scherp. Floreant probeerde wel wat meer op de helft van Nieuwkoop te voetballen, maar kon niet gevaarlijk worden.

Een uitstekende counter betekende voor de C2 zelfs de 4-0.

Tien minuten voor tijd deed Floreant toch iets terug. De bal kon niet goed uit het zestienmetergebied worden weggewerkt, waarna de bal hard in de verste hoek werd ingeschoten.

Het spel golfde de laatste paar minuten nog heen en weer met best nog wel een paar kansen voor Nieuwkoop.

Het bleef echter bij 4-1. Echt een hele goeie teamprestatie door een prima wedstrijdinstelling. Deze wedstrijdinstelling is volgende week tegen Alphia C1 ook weer nodig. In de thuiswedstrijd won Nieuwkoop ternauwernood met 2-1. Alphia was daar toen niet blij mee en zal revanche willen.