Floreant piepelt SV Nieuwkoop

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 september 2016 14:30

Geerlings, A.M.

Na 96 minuten voetbal liggen vijf Floreant spelers uitgeput op het veld. Ook de rest van het elftal is niet eens in staat om te juichen.

Hun beste verdediger is dan al ruim tien minuten van het veld na een krampaanval in beide kuiten.

Nieuwkoop is in de luren gelegd door een stug en collectief spelend Floreant. Een kwartier voor tijd komt de Boskoopse aap uit de mouw. De schaarse keren dat ze aan de bal zijn benutten ze optimaal en straffen onoplettendheid in de Nieuwkoop defensie genadeloos af.

In de rust had het al 4 of 5-0 moeten staan, maar Nieuwkoop weigert de in de zesde minuut verkregen voorsprong uit te bouwen. Roland Kooijman rondt dan koelbloedig een counter af, nadat de Floreant opbouw knullig balverlies leidt. Daarna mist Nieuwkoop kansen, er wordt geen ruimte gemaakt en de oranjehemden lopen voortdurend vast in de Floreant fuik.

Na de rust wordt het er niet beter op.  Nieuwkoop verlies onnodig duels, het middenveld verzuimt te werken en verplaatst zich in wandeltempo. Het overleg is weg, de diepgang is ver te zoeken en de ingebrachte wissels zijn niet in staat het wedstrijdbeeld te kantelen. Als Floreant binnen vijf minuten de stand ombuigt naar een 2-1 voorsprong zijn de Nieuwkoop krachten verspeeld en brengt een wanhoopsoffensief geen soelaas.

Als coach Koos van Zoest zijn visie op de wedstrijd voor RTV Lokaal geeft, is de andere coach Huib Prijs op de achtergrond bondig in zijn commentaar: “Deze flutwedsrijd mag je natuurlijk nooit verliezen. Het is maar goed dat het in het begin van het seizoen gebeurt, want als we niets aan onze instelling veranderen zullen er ongetwijfeld meer volgen. Zuur blijft het, maar na deze onfortuinlijke flater zal een aantal spelers waarschijnlijk bij zichzelf te raden gaan.

Piet Wouters, één van de trouwste en oudste Nieuwkoop supporters omschrijft het nog kernachtiger: “We hebben veel meer kansen gehad als hunnie.