Nieuwkoop bakt er nog bar weinig van

Nieuwkoop 1

Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

17 september 2016 14:30

Maat, H.J.A. van der

Nieuwkoop kan zijn draai maar niet vinden in de derde klasse, na het (onnodig) verlies verleden week tegen Floreant: 1-2, verloor de ploeg nu van Schoonhoven: 0-1.
Nieuwkoop heeft nu drie punten behaald tegen respectievelijk Linschoten, Floreant en Schoonhoven die nu niet bepaald, met alle respect geschreven, hoogvliegers zijn. De verwachtingen waren hoog, top 5, maar de voorbereiding gaf al te denken. Na drie wedstrijden kun je concluderen dat de vorm van verleden jaar er bij lange na (nog) niet is.
Coach Koos van Zoest: “Het was gewoonweg bar slecht wat we vanmiddag lieten zien en daar baal ik enorm van, heb ook het idee dat de groep zich daar (nog) niet van bewust is. We moeten uit een heel ander vaatje gaan tappen en die dingen gaan doen waar we goed in zijn en dat is voetballen!”
Na een ruststand van 0-0, sloeg Schoonhoven na rust via een “frommelgoal” toe en dat bleek achteraf voldoende voor de zege: 0-1. Nieuwkoop kon voor en na die goal er maar bar weinig tegenover stellen. Op de vraag of de personele problemen hem en de ploeg nog parten speelde was van Zoest kort maar krachtig: “Ik had de beschikking over 14 spelers die stuk voor stuk kunnen voetballen, geen enkele reden om een excuus te verzinnen” en dat siert de coach.

Bron: RTVLokaal.nl