Wel de betere, niet de punten

Nieuwkoop 1

Koudekerk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

8 oktober 2016 14:30

Luiken, J.A.M.

Het is Nieuwkoop niet gelukt om de eerste punten thuis op de Dulen te pakken. In een matige wedstrijd, waarin Nieuwkoop over het grootste gedeelte wel de sterkste ploeg was, werd met 1-2 verloren.

In de eerste helft gebeurde er bitter weinig voor de doelen. Nieuwkoop was optisch sterker, maar kon eigenlijk geen kansen creëren. De twee gevaarlijkste momenten ontstonden uit een tweetal corners, maar verder dan een kluts kwam het niet. Het leek een 0-0 ruststand te gaan worden. Toen ging het mis bij Nieuwkoop. Een breedtepass was niet zuiver en Koudekerk kon onderscheppen. Via een kluts kwam de bal voor een Koudekerk aanvaller terecht. Deze schoot de bal wel heel fraai in de bovenhoek, en uit het niets stond het 0-1. Nog geen drie minuten later lag nummer bij Nieuwkoop in het doel. De snelle spits kwam na een lange bal oog in oog met keeper Rodney van Beek. De bal verdween in de verre hoek en Nieuwkoop ging met een grote kater de rust in.

In de tweede helft hield Koudekerk het bij de lange bal. Dit werd door de snelheid voorin af en toe gevaarlijk, maar Nieuwkoop kon dit gevaar meestal in de kiem smoren. Nieuwkoop voerde de druk op, en kreeg na twintig minuten de eerste kans in de tweede helft. Een doorgeschoten bal kwam bij Sander van der Helder terecht, die op de keeper z’n benen schoot. Een paar minuten later kon Jeffrey van Lith vrij inkoppen na een strakke voorzet van Thijs van der Zon. De bal ging rakelings over. Twintig minuten voor tijd zorgde Sander van der Helder toch voor de aansluittreffer. Hij reageerde het snelst na slordig wegwerken door de verdediging.

Nieuwkoop probeerde vervolgens wel de gelijkmaker te forceren, maar kreeg geen echte kansen meer. Voor de derde keer dit seizoen dus nul punten in een thuiswedstrijd.
Volgende week de derby tegen Zevenhoven. Een overwinning is noodzakelijk om serieus om de bovenste plaatsen mee te gaan doen.